یادداشت موضوعی

اقامه نماز در مدارس، نماد غلبه آموزش بر تربیت

چرا بعضی از مدیران سخن از تربیت می زنند و گوش فلک را کر می کنند و راهبرد شایستگی محوری را در تربیت مهم می دانند و رویکرد تلفیقی را تجویز می کنند، اما در عرصه ها محیط یادگیری به نام نمازخانه و فرصت یادگیری به نام وقت اقامه نماز را  در تلفیق بین آموزش مفاهیم دروس با نگرش توحیدی در این آموزش ها که  اقامه ی نماز می تواند به آن کمک کند توجه لازم را نمی کنند؟

ادامه نوشته »

عدم توجه عملی به سند تحول بنیادین باید مهمترین عامل استیضاح همه متولیان این امر باشد نه فقط وزیر

هفته پیش برای چندمین بار بحث استیضاح جناب آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی مطرح و مهمترین دلیل از سوی استیضاح کنندگان عدم توجه عملی ایشان به سند تحول آموزش و پرورش بیان گردید...

ادامه نوشته »

نگاه اجمالی به طرح معلم تمام وقت

نگرش ناصواب وزرای قبلی وبرنامه ریزان سازمان برنامه وبودجه فعلی در تا مین معلم از طریق خرید خدمات مانند بسته ی حمایتی وضعیت بحرانی نیروی انسانی را پدید آورد و ناگزیر  به طرح معلم تمام وقت متوسل شدند.

ادامه نوشته »

زیرنظام تربیت معلم با اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تناقض دارد

از آنجایی که نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از یک جایگاه ویژه برخوردار است، حوزه تعلیم و تربیت از مهم­ترین و اساسی­ترین زیرساخت­های متعالی و همه جانبه کشور محسوب می­ شود.

ادامه نوشته »

ایدئولوژی زدایی در اهداف دوره های تحصیلی

عده ای از اساتید علوم تربیتی وظیفه خود را نشر و اشاعه ی ایدئولوژی‌زدایی از آموزش و پرورش با تاسی از علوم تربیتی خلق شده در دنیای غرب می دانند و نظریات متفکران آنها را در جامعه علمی و غیرعلمی و بلکه عرفی نشر می دهند و آن را مسلم و قطعی و غیرقابل خدشه می دانند...

ادامه نوشته »