برگزاری مسابقه حفظ جزء ۳۰ قرآن در تمام مدارس

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری رسانه معلم، مراسم نمادین آغاز هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس سراسر کشور در مدرسه دخترانه حجاب واقع در منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: اگر به آیات قرآن و روایات آن مراجعه کنیم نشان می‌دهد تنها مسیری که می‌تواند ما را به قله‌های سعادت و آرامش برساند همراهی، انس و توسل به قرآن است.

وی با بیان اینکه راز و رمز موفقیت ما تمسک و توسل به قرآن است، افزود: امروزه بیشتر از هر روز دیگر به توسل و تمسک به قرآن نیاز داریم فضای پیچیده و مسموم تربیتی و اجتماعی در جامعه در فراروی فرزندان ماست و باید آنان را با حوزه قرآنی پیوند بزنیم.

کاظمی خطاب به دانش آموزان گفت: هر قدر می‌توانید قرآن بخوانید؛ قرآن منشأ خیر و برکت است و اثرات تکوینی و وزنی در زندگی ما دارد؛ اثرات قرآن این است که رمز و راز موفقیت در سلامتی، کسب و کار است و جهاد فی سبیل الله با خواندن قرآن شکل می‌گیرد لذا باید در قرآن تدبر کرد.

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌شود دانش‌آموزان قرآنی تربیت شوند، اضافه کرد: امروزه قرآن در خانه‌های ما مهجور است و باید فضای خانه را معطر و نورانی به انوار قرآن کنیم تا فرزندانمان اینگونه تربیت شوند و خود عامل به قرآن باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: انتظار دارم مسؤولان مدارس در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تمام هم و غم خود را بر حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت در مدارس بگذارند تا موجی از دانش‌آموزان در آن شرکت کنند‌ البته ما به عنوان متولیان و مسؤولان این امر باید تمهید مقدمات کنیم اما کسی که می‌تواند بیشترین نقش در ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس داشته باشد، مدیر مدرسه است.

وی افزود: مسابقات قرآن و حفظ جز سی به عنوان مهم‌ترین برنامه های محوری آموزش و پرورش و یکی از بهترین راه انس با قرآن در سطح مدارس است و انجام این موضوع نیاز به همت مدیران و معلمان مدارس دارد.

کاظمی، جامعه سالم را در گروی تربیت دانش‌آموزان سالم و تربیت قرآنی آنان دانست و اظهار کرد: جامعه سالم در گروی فرزندان سالم و داشتن فرزندان سالم جز در پناه قرآن میسر نیست و در این صورت است که جامعه طراز قرآنی شکل می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *