باید ابعاد مختلف طرح معلم تمام وقت با حضور کارشناسان بررسی شود

 به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم،مجید شجاع مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسانه معلم در خصوص طرح معلم تمام وقت گفت: این طرح در سندتحول بنیادین هم آورده شده است اما مطلب مهم چگونگی اجرای  این طرح است.
در سند تحول به معلم به مثابه یک مربی نگاه می شود که علاوه بر تدریس مطالب علمی وظیفه ی تربیت همه جانبه ی دانش آموز را دارد در این جایگاه است که معلم تمام وقت به درستی تعریف و طراحی می گردد در این جایگاه معلم 20 الی 24ساعت تدریس مستقیم دارد و بقیه ی ساعات را با حضور در مدرسه به ارتباط گیری و تربیت همه جانبه دانش آموز می پردازد. اگر معلم تمام وقت را این گونه تعریف کنیم طرح خوبی است که باید در راستای اجرایی شدن آن کوشید، اما اگر گفته شود معلم 30ساعت تدریس مستقیم داشته باشد این انر مشکلاتی راهم ایجاد میکند ار جمله ی این مشکلات خستگی و بی حوصلگی معلم است که به جهت ان شاهد کاهش کیفیت تدریس معلم خواهیم بود،علاوه بر این امر باید متظر پرخاشگری های بیشتر معلم باشیم.
وی در خصوص میزان تاثیرگذاری این طرح افزود: این طرح موافقان و مخالفانی دارد که هرکدام استدلال های خود را دارند؛ از طرفی هم لزوم دارد که این طرح به خوبی کارشناسی شود و اگر واقعا به نفع معلم و دانش آموز نیست ابلاغ نگردد
تلاش ماهم در مجموعه بسیج دانشجویی همین است که مخالفان و موافقان این طرح با بیان نظرات خود ما را در بررسی بهتر این طرح کمک کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پایان گفت: تعدادی از کارشناسان معتقد اند که این طرح به علت کمبود معلم این گونه مطرح شده و مثل یک قرص مسکن است که در برابر کمبود نیرو مطرح شده است، لذا افزایش استخدام  معلم می تواند به عنوان جایگزین و یا راه حل مطرح گردد./د

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *