باید فکری به حال غول ۷ سر کنکور کنیم

به گزارش گروه آموزش وپرورش خبرگزاری رسانه معلم، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاح اندیشکده دانش‌پژوهان جوان با تأکید بر توجه ویژه به دانش‌آموزان نخبه کشور، اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان ملل که در سال 2016 منتشر شده است، ایران جزو کشورهای با توسعه انسانی بالا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید قدر نیروی انسانی خود را بدانیم و نیروی انسانی نخبه نیز قدر خود را دانسته و به جایگاه اجتماعی خود آگاهی پیدا کند و انسان‌های با لیاقت باید خود صندلی شایسته خود را تصاحب کنند و باید برای ساختن آینده کشور به وظیفه خود درست عمل کرده و هیچکس نمی‌تواند شما را نادیده بگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  با ابراز تاسف از عدم اقبال دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و فیزیک خاطرنشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش تقاضا داریم با توجه به اینکه ریاضی پایه تحول بسیار زیادی در کشور بوده و رشته فیزیک نیز همین نقش را داشته است برای این موضوع فکری کنند.

مخبر دزفولی با برشمردن مسابقه ناصحیح کنکور و آسیب‌های آن به نظام آموزشی، خاطرنشان کرد: باید همه با کمک هم برای این غول را که ۷ سر می‌شود و به آموزش و پرورش و آموزش عالی آسیب رسانده و به جریان ناسالم اقتصادی تبدیل شده است، فکری کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون بخشی از آموزشگاه‌های آزاد مدعی آموزش و پرورش هستند، گفت: باید در این خصوص نیز فکری جدی کنیم ضمن اینکه باید توجه کنیم که دانشجو به صورت مستقیم وارد رشته‌های پزشکی نشود بلکه همه برای یک سطح کارشناسی مسابقه دهند و بعد کسانی که کفایت لازم را دارند وارد این رشته‌ها شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  با انتقاد از پخش تبلیغات مربوط به فعالیت آموزشگاه‌های آزاد در تلویزیون، تأکید کرد: اینکه صداو سیما بهانه می‌کند و می‌گوید چون اعتبار ما داده نشده هر تبلیغی را به سمت کنکور در صدا و سیما ارائه می‌دهیم، صحیح نیست ضمن اینکه اگر بتوانیم مشوق‌هایی برای دانش‌آموزان در رشته ریاضی و فیزیک در نظر بگیریم شاید اقبال به این رشته‌ها بین دانش‌آموزان زیاد شود.

مخبر دزفولی با بیان اینکه اساسنامه سمپاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، گفت: امیدواریم رئیس‌جمهور این اساسنامه را ابلاغ کند و آن اجرایی شود ضمن اینکه در متن این اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان وجود دارد و قرار است اساسنامه آن نیز تدوین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *