رقابت ۱۱۳۶ کتاب آموزشی و تربیتی در جشنواه رشد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری رسانه معلم، محمد ناصری مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در اختتامیه شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، اظهار کرد: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جشنواره‌های متعددی شامل جشنواره عکس رشد، فیلم رشد و کتاب رشد برگزار می‌شود اما جشنواره کتاب آموزشی و تربیتی جایگاه ویژه دارد چرا که بر تنور مطالعه می‌دمد و رونق مطالعه و کتابخوانی است زیرا مطالعه از سر اجبار تأثیر خوبی ندارد. 

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰۲۷ ناشر فعال با دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی همکاری دارند و کتاب‌های منتشر شده انتشارات خود را می‌فرستند، گفت: کتابی مناسب است که از ۱۰۰ امتیاز، ۶۰ امتیاز بیاورد؛ همچنین اگر کتابی بین از ۷۰ تا ۸۰  امتیاز کسب کند، درجه یک و اگر و از ۸۰ امتیاز به بالا کسب کند، درجه یک خواهد بود و بر این اساس کتاب‌هایی که درجه‌های یک و دو را کسب می‌کنند، به مرحله مسابقه راه می‌یابند.

ناصری با بیان اینکه در شانزدهمین جشنواره، ۱۱۳۶ کتاب به رقابت پرداختند، ادامه داد: داوری این کتاب ها در سه گروه انجام شد و کمیته علمی این فرآیند را نظارت می‌‌کردند.

وی تصریح کرد: ۳۸ عنوان کتاب به عنوان کتاب‌های برتر در این جشنواره معرفی شدند که ۱۶ کتاب، به عنوان کتاب سال ۹۶ معرفی شده‌اند.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی تصریح کرد: سیاست ما این است که به تألیف بیش از ترجمه بها می‌دهیم و در این بین به ناشرین ادبیات داستانی و ناشرین کتب پیش‌دبستانی بهای بیشتری می‌دهیم.

وی افزود: این جشنواره به تنوع، کتاب سازی درست، توجه به زبان فارسی، وجوه سرگرم کنندگی و جاذبه کتاب توجه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *