اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس متوسطه دخترانه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری رسانه معلم، به نقل از فارس؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای سلامت دانش‌‌آموزان اظهار کرد: بسته آموزشی ما برای سلامت، یک بسته متنوعی است و خوشبختانه با وزارت بهداشت هم در این خصوص هماهنگ هستیم.

وی به توجه به سلامت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: در این حوزه با وزارت بهداشت هماهنگی‌هایی را داشتیم و مقرر شد برای دانش‌آموزان کلاس‌های اول تا ششم در صورت مراجعه به مراکز درمانی وزارت بهداشت، تعرفه پایینی در بخش دندان در نظر گرفته شود.

حمیدی به معاینات دهان و دندان در مدرسه اشاره کرد و ادامه داد: این معاینات توسط مراقبین سلامت انجام می‌شود و معاینات سطحی است که جهت شناسایی وضعیت دهان و دندان و اطلاع آن به خانواده‌ها انجام می‌شود البته در برخی مدارس یونیت‌های ویژه دندانپزشکی توسط وزارت بهداشت وجود دارد که مدارس اقماری آنها هم می‌توانند استفاده کنند و در این مدارس خدمات دندانپزشکی هم ارائه می‌شود.

وی به آموزش بهداشت و سلامت به معلمان جدید اشاره کرد و گفت: امروز تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ۲ واحد بهداشت و سلامت را گذرانده‌اند حتی برای دوره‌های یک ساله مهارت‌آموزان ماده ۲۸ نیز این واحد پیش‌‌بینی شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم هم برای سفیران سلامت، کتاب سلامت چاپ شده است؛ در پایه دوازدهم نیز با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کتاب بهداشت و سلامت جزو دروس گنجانده شد.

وی به ارائه قرص آهن و ویتامین دی به دانش‌آموزان دختر متوسطه اول، گفت: در کاروان تجهیزات ورزشی که امسال به استان‌ها فرستادیم، تجهیزات بهداشتی هم بود و به سلامت دانش‌‌آموزان توجه ویژه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *