حساب یکپارچه مدارس افتتاح شد

گروه اقتصادی خبرگزاری رسانه معلم، سامانه حساب یکپارچه مدارس با هدف شفاف سازی تمام دریافت ‌ها و پرداخت‌های مدارس و تسهیل‌سازی فرآیندهای مالی و گزارش دهی فعالیت‌های مالی مدارس، امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش با حضور تعدادی از معاونان وزیر افتتاح شد.

منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش در خصوص این حساب، گفت: سامانه حساب یکپارچه مدارس به خاطر شفاف سازی منابع عظیم مالی است که وارد مدرسه می شود، ایجاد شد که بخشی تحت عنوان فوق برنامه و بخشی تحت عنوان سرانه در مدارس است.

وی ادامه داد: این طرح در سال ۹۵ اجرا شد اما با یک سری ابهامات مواجه بود و تمام حساب‌های پشتیبان غیر قانونی عنوان شد.

مجاوری با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ عنوان فوق برنامه در این سامانه طراحی شده است، اظهار کرد: در فاز اول این طرح، ۸۵ هزار  مدرسه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای هر دانش‌آموز کد دانش‌آموزی وجود دارد، افزود: برای هر فعالیت پرداخت وجه یک کد شناسه پیش‌بینی می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سامانه حسابداری مدارس که امور ذی‌حسابی انجام می‌دهد به حساب یکپارچه مدارس متصل می‌شود،  گفت: هر وجهی که پرداخت می‌شود،  سند مالی دارد یعنی هر مدرسه چه پولی را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه پرداخت‌های والدین به مدارس از طریق اپلیکیشن در تلفن همراه، پوز و درگاه الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: این حساب در فاز اول برای ۸۵ هزار مدرسه انجام می‌شود و  هر مدرسه یک حساب با کد ۴۱۵ خواهد داشت؛ مدارس روستایی و عشایری تحت پوشش این طرح فعلأ نیستند.

مجاوری ادامه داد: تاکنون ۵۰ هزار مدرسه وارد سامانه حساب یکپارچه شدند و مابقی مدارس تا پایان آبان ماه باید به حساب یکپارچه وصل شود که نظارت با مدیران کل استان‌ها و معاونان پشتیبانی است و اگر حساب مدارس انجام نشود، بر اساس ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *