مدارس کشور صاحب مددکار می‌شوند

گروه اجتماعی خبرگزاری رسانه معلم، حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع آسیب‌های اجتماعی، در پاسخ به این پرسش که «آیا باید در برابر واقعیت‌های اجتماعی سکوت کرد یا باید آن را بازگو کنیم؟»، اظهار کرد: همه موافق اعلام واقعیات هستند، اما در فضای رسانه اگر آگاهی دهی با هدف باشد می‌تواند موثر باشد اما اگر صرف اطلاع رسانی مدنظر باشد فقط باعث نگرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند که ممکن است در سنین پایین هم کودک دچار آسیب شود اما بمباران اطلاعاتی صرف، استرس را بالا می‌برد، افزود: خانواده‌ها باید همانقدر که به فیزیک و شیمی اهمیت می‌دهند به آموزش سبک زندگی در مدرسه فرزندشان هم توجه کنند؛ باید والدین به موضوع فرزندپروری و سبک زندگی حساس شوند.

مسعودی فرید با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش، راهبردی‌ترین و استراتژیک ترین نهاد است، گفت: باید به آموزش و پرورش کمک کنیم تا جایگاه آن ارتقا یابد؛ شکل گیری شخصیت و هویت کودکان از سنین پایین شروع می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اضافه کرد: سهم آموزش برای کودکان زیر هشت سال از GDP حدود چهار درصد است در حالی که در کشورهای دیگر بالاتر از این رقم است.

وی به طرح نماد اشاره کرد و ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم مددکار اجتماعی در تمام مدارس داشته باشیم که فاز اولیه آن در نظرآباد تهران انجام شد؛ همه پذیرفته‌اند باید مددکار در مدارس داشته باشیم؛ قصد داریم افرادی با چندظرفیت تربیت کنیم که آموزش تخصصی ببینند تا هم مشاوره بدهند، هم مددکار و هم مربی بهداشت باشند و در یک نظام سطح بندی و ارجاع قرار بگیرند. این امر مصوبه شورای اجتماعی کشور را دارد که باید تا پایان سال اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *