بررسی دستورالعمل اجرایی آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس تیزهوشان

گروه آموزش و فناوری خبرگزاری رسانه معلم، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: در نخستین گردهمایی رؤسای ادارات استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان‌ها در سال تحصیلی 97-98 که در استان گیلان برگزار شد، موضوعات پیشنهادی کارگروه های قطب‌های ششگانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مجموعه پیشنهادات و مصوبات کارگروه‌های قطبی استان ها به انضمام راهکارهای اجرایی و عملیاتی آن، در مرکز مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: طرح پیشنهادی دستورالعمل اجرایی آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس استعدادهای درخشان نیز مطرح شد.

مهاجرانی افزود: تشکیل گروه‌های آموزشی مرکزی (دبیرخانه‌ای) با مشارکت دبیران مجرب و توانمند استان‌ها در رشته‌های مورد نیاز از دیگر پیشنهادات بود.

وی اضافه کرد: همچنین در کارگروه‌ها، پیشنهاد واگذاری طرح‌های کشوری جشنواره خوارزمی به استان‌ها با محوریت رؤسای ادارات سمپاد استان‌ها مطرح شد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تربیت مدرس المپیادهای علمی در استان‌ها با حضور رؤسا، اعضا و مدال‌آوران جهانی و ملی کمیته‌های علمی از پیشنهادات شش‌گانه کمیته بود.

وی اصلاح ساختار استان‌ها پس از احیای سازمان در راستای تقویت بدنه کارشناسی برای استان‌ها با توجه به حجم فعالیت‌ها و واگذاری انتصاب مدیران مدارس استعدادهای درخشان به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها با توجه به سیاست‌های واحد و مشترک را از دیگر موارد پیشنهادی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *