13 آبان ريشه در محرم عاشورا و اربعين دارد

گروه سیاسی خبرگزاری رسانه معلم، «محمود فرشیدی» در سرمقاله شماره امروز روزنامه «رسالت» نوشت:

امسال با توجه به شرایط ویژه کشور ضروری است حماسه 13 آبان و اعلام نفرت از استکبار جهانی بخصوص شیطان بزرگ با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار گردد تا به رئیس‌جمهور آمریکا و همدستانش ثابت شود که چه در نقش به ظاهر عاقلانه و در واقع مکارانه و شیطنت‌آمیز اوباما و چه در پوشش  دیوانه‌بازی‌های ترامپ نمی‌توانند مردم هوشیار و شجاع ایران را وادار به عقب‌نشینی کنند و نامه‌نگاری‌های پشت پرده‌شان نه ملت ما را فریب خواهد داد و نه مرعوب خواهد ساخت.
استکبار جهانی بداند پرچمی که  امام حسین(ع) علیه یزید بر دوش گرفت و تا پای جان همراه با یارانش آن را در اهتزاز نگاه داشت، امروز بر دوش امام خامنه‌ای است و ملت ایران یعنی عاشقان اباعبدا… و یاران باوفای رهبری، همچنان در برابر یزیدهای زمان به مبارزه و مقاومت ادامه خواهند داد و تا ظلم هست، مبارزه هست و پدران و مادران سرزمین ما از همان کودکی کلمات عشق به سیدالشهدا و نفرت از یزید را بر زبان فرزندانشان هجی می‌کنند تا در نوجوانی و جوانی بتوانند معنای این واژه‌ها را در عشق به انسانیت و نوعدوستی و عدالت و تمامی خوبی‌ها و نفرت از ظلم و استکبار و ظالم و حاکمان آمریکا تفسیر کنند.
بنیانگذار  نظام ستم‌ستیز جمهوری اسلامی ایران رمز موفقیت و حفظ استقلال را به ما اینگونه آموخته است که هرگاه دشمن، رفتار شما را مورد تحسین قرار داد، بدانید که از مسیر حق عدول کرده‌اید و هرگاه با عملکرد شما مخالفت کرد، بدانید که طریق پیشرفت را کشف کرده‌اید، کارآمدی این راهبرد را در مخالفت‌های آمریکا در دستیابی ایران به فناوری‌ هسته‌ای و حضور فعال در منطقه، ورود به فناوری‌های پیشرفته علمی و حضور فعال در فضای سایبری را تجربه کردیم و امروز هم اگرچه تحریم‌های اقتصادی آمریکا مشکلات فراوانی برای ایرانیان ایجاد کرده است، اما یقین داریم که در مدتی کوتاه ملت هوشمند و آزاده ایران برای حل این مشکلات چاره‌جویی خواهند کرد و این مرحله را پشت سر خواهند گذاشت و بار دیگر در آستانه چهلمین سال پیروزی از هویت انقلاب خویش دفاع خواهند کرد و در آینده‌ نزدیک چه سرافرازاند مردم عزتمند ایران که در شرایط دشوار ذره‌ای تردید به قلب خویش راه ندادند و نگذاشتند یاس و ترس در اندیشه‌شان خطور نماید و چه شرمگین خواهند شد سیاستمداران سست‌عنصر و ضعیف‌النفس یا خائنی که در شرایط کنونی سخن از “بحران” و “بن‌بست” به میان می‌آورند تا عزت ملت ایران را پیش پای آمریکای گردنکش ذبح نمایند و گویی خداوند متعال نیز چشم و گوش سیاستمداران ایالات متحده را کور و کر ساخته است که چهل سال است براساس گرا و اطلاعات غلط اینگونه سیاست‌پیشگان خودباخته، برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی می‌کنند و مایه عبرت و تنبه‌شان نمی‌شود.
البته ریشه این دیرآموزی! درس‌های نیمه‌تمامی است که در مکاتب روانشناسی و جامعه‌شناسی و تحلیل‌های سیاسی دانشگاه‌های خود آموخته‌اند که در آن آموزه‌ها، عشق به مبدأ هستی که مظهر عدالت و رحمت و محبت به محرومان و قاطعیت با ظالمان است، معنا و مفهومی ندارد، عشقی که انسان‌ها را نیز به برپایی کرامت‌هایی اخلاقی فرمان داده است و حتی برای شفافیت راه بشر، به بندگان خاص خویش و در راس آنان حضرت سیدالشهدا(ع) سفارش فرموده است تا پای شهادت در این راه ایستادگی کنند و وعده فرموده است که خود خونخواه آنان خواهد بود.
اما ملت ایران از محرم و صفر و عاشورا و اربعین، اعجازها دیده است. در سال‌های 56 و 57 این محرم و صفر و عاشورا بود که مشعل نهضت را برافروخت و برگزاری اربعین شهدای انقلاب در استان‌های کشور بود که رژیم ستمگر سلطنتی را سرنگون ساخت همچنان که در سال 1388 نیز عاشورا بود که پرده از چهره فتنه‌گران برداشت و تازه‌ترین معجزه اربعین، برگزاری عظیم‌ترین راهپیمایی جهان در این ایام است و گویا وعده همبستگی اقیانوس انسان‌ها و فراهم شدن شرایط ظهور منجی عالم بشریت را می‌دهد.
آمریکا با تعیین روز 13 آبان، به عنوان روز تشدید فشارهای اقتصادی خویش می‌خواهد خاطره شیرین و غرور‌انگیز ملت ایران در تصرف لانه جاسوسی را در کامشان تلخ نماید و می‌خواهد مانع رسیدن پیام استکبارستیزانه و برملاسازنده ابهت پوشالی آمریکا به دیگر ملت‌ها شود. می‌خواهد 13 آبان که وجه تمایز اسلام ناب محمدی و انقلابی از اسلام آمریکایی است را از میان بردارد، اما غافل از آن است که 13 آبان ریشه در اربعین و محرم و عاشورا دارد.
امسال 13 آبان مصادف با ایام اربعین حسینی است، یعنی روزگاری که ملت ایران عالی‌ترین شرایط روحی و معنوی و ایستادگی در برابر دشمن را دارد. بر این اساس 13 آبان امسال، بیعت با سیدالشهدا(ع) هم هست و تمامی کسانی که قلبشان به عشق کربلا می‌تپد، حسرت غیبت خود در صحرای کربلا را با حضور در حماسه 13 آبان تسکین خواهند بخشید.
دانش‌آموزان کشور و فرزندان برومند ایران اسلامی نیز به عنوان تازه‌نفس‌‌ترین نیروهای مقاومت در برابر استکبار، 13 آبان را در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار خواهند کرد تا به شیطان بزرگ پیام بدهند که پرچمی که پدرانشان به خونخواهی حضرت اباعبدالله(ع) بر دوش گرفته‌اند،‌بر زمین نخواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *