نظام رتبه‌بندی معلمان دقیقا کجاست؟

گروه سیاسی خبرگزاری رسانه معلم، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با طرح این پرسش که «نظام رتبه‌بندی معلمان دقیقاً کجاست؟»، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به دستور رئیس جمهوری مبنی بر پیگیری در خواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای تسریع در اجرای طرح رتبه بندی معلمان اعلام کرد، لایحه رتبه بندی معلمان در این سازمان در مرحله بررسی و تصویب قرار دارد.

وی در تبیین این موضوع گفت: به دنبال مکاتبه تعدادی از نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و درخواست تسریع در اجرای طرح رتبه بندی معلمان، رئیس جمهور دستور بررسی درخواست نمایندگان را صادر کرده است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: نامه نمایندگان جهت بررسی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارجاع شده است و بنا بر اظهار معاون امور مجلس این سازمان، وزارت آموزش و پرورش لایحه نظام رتبه‌بندی را برای بررسی و تصویب به هیأت دولت ارسال کرده است.

وی افزود: معاون حقوقی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پاسخ نامه نمایندگان مجلس اعلام کرده است که لایحه رتبه بندی جهت طرح در  جلسات کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیأت دولت با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و سازمان مذکور در مراحل بررسی و تصویب قرار دارد.

حاجی بابایی ضمن در خواست تسریع در تصویب لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: در صورت تصویب این طرح در هیأت دولت، مجلس نیز این لایحه را در دستور کار قرار داده ،حداکثر همکاری را برای تصویب آن خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد، دولت در پیشنهاد لایحه بودجه ۹۸، اجرای طرح رتبه بندی معلمان را نیز پیش بینی کرده باشد، اما سؤال این است، که علت این همه تعلل چیست؟ لایحه نظام رتبه بندی دقیقا کجاست؟ و آیا این همان رتبه بندی است که در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است و معلم را برابر اساتید دانشگاه می‌بیند و تاکید دارد که حقوق معلمان نباید کمتر از ۸۰ درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *