لزوم حرکت انقلابی برای مقاوم سازی مدارس

گروه اجتماعی خبرگزاری رسانه معلم، سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس در مراسم افتتاح آموزشگاه شهدای دانایی که در روستای حصار قاضی بخش جواد آباد برگزار شد، اظهار کرد: تحصیل ۱۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع در استان تهران رقم بالایی است و احداث مدرسه و فراهم کردن امکان تحصیل آنها، خدماتی است که جمهوری اسلامی ایران به اتباع با افتخار می دهد.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار فرهنگی و ۱۴ میلیون دانش‌آموز خانواده بزرگی است و دولت برای اداره آن با محدودیت مواجه است و همه باید کمک کنیم‌

نقوی حسینی افزود: در قلمرو جمهوری اسلامی ایران هیچکس نباید مقابل و مخالف آموزش و پرورش باشد و اگر همه هم همراه باشند باز هم کم است و همه باید کمک کنیم تا چرخ آموزش و پرورش بچرخد.

وی گفت: در شهرستان های استان تهران از جمله قرچک، ورامین و پیشوا روز به روز مهاجرت صورت می گیرد و گاهی در اردیبهشت و خرداد ماه ثبت نام جدید داریم و به طور مستمر بر جمعیت آنها افزوده می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: این شهرستان‌ها یک میلیون جمعیت دارد و  هر چقدر اینجا مدرسه می‌سازیم باز عقب هستیم؛  در شهرستان قرچک ۱۶ نقطه بحرانی داریم و اگر مدرسه نسازیم به زودی مدارس چند شیفته و کلاس‌های ۴۵ و ۵۰ نفره خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ورامین ۱۰ نقطه بحرانی و پیشوا ۶ نقطه بحرانی دارد و باید فکری کنیم و کمک کنیم؛ ما دانش‌آموزان و معلمان را خانواده خود می دانیم و باید برای نقاط بحرانی فکر کنیم‌‌

نقوی حسینی اظهار کرد: برای مقاوم سازی مدارس، مجلس باید حرکت انقلابی و جدید داشته باشد و باید با دولت مذاکره کنیم و اعتبار ویژه مانند ۱۰ سال پیش اختصاص داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *