اجازه ندهیم ضد انقلاب‌ها تریبون معلمان باشند

گروه سیاسی خبرگزاری رسانه معلم، شانزدهمین هم‌اندیشی دبیران کانون تربیت اسلامی استان‌های سراسر کشور با محوریت جوانگرایی در مجتمع معلم تهران برگزار شد.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این مراسم با بیان اینکه امروزه باید همه جانبه و با تمام توان کار کنیم و به جوانان اعتماد داشته باشیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیازمند حضور و پرداختن است.

وی ادامه داد: کانون تربیت اسلامی، مرجع خوشنام، دینی و مناسبی است و می‌توانیم از طریق کانون، از مطالبات صنفی معلمان دفاع کنیم و اجازه ندهیم ضد انقلاب‌ها تریبون معلمان باشند.

نقوی حسینی تصریح کرد: در حادثه اهواز، ضد انقلاب‌ها را خلع سلاح کردیم و خودمان گفتیم که ضعف امنیتی وجود داشت بنابراین آمد نیوز نتوانست بگوید دولتی‌ها دروغ‌گو هستند و همه اخبار درست در این مورد به جای اخبار نادرست از سوی ضد انقلاب‌ها، از قول بنده در رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شد.

وی با تأکید بر اینکه باید مرجع و زبان معلم باشیم تا آنها به ما مراجعه کنند، گفت: معلم‌ها مشکل معیشتی دارند و  سبد بهداشت، تفریح و زیارت آن‌ها خالی است بنابراین باید از مطالباتشان دفاع کنیم.

این نماینده مجلس افزود: در انقلاب اسلامی باید از خود بگذریم چرا که عافیت طلبی و محافظه کاری در این شرایط مناسب نیست و باید با تمام توان در میدان باشیم.

وی ادامه داد: دولت یازدهم وقتی در کشور مستقر شد تصورش بر این بود که حل مشکلات کشور در گروی ورود به عرصه بین‌المللی است و مبنای این صحبت‌ها قضاوت و حرف‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بود که ایران باید پای مذاکره باشد و این برداشت را دولتی‌ها که رأی مردم را گرفته بودند هم سو با عرصه بین‌المللی عملیاتی کردند که نهایتا به برجام منجر شد.

نقوی حسینی افزود: آنها مدینه فاضله‌ای برای مردم ساختند که آن را ناشی از  برجام می‌دانستند که اما در نهایت حاصلی نداشت و تعهدی یک طرفه بود که ما همه موارد را عمل  کردیم اما طرف مقابل از این توافق نامه کنار کشید.

وی گفت: در هر توافق بین‌المللی مشخص می‌شود اگر کشوری به تعهدات خود عمل نکند باید با او چه کار کرد اما در برجام این موضوع وجود نداشت لذا این تعهدنامه عملیاتی شد اما آمریکا از آن خارج شد و هیچ ابزاری برای مقابله با آن نداشت.

این نماینده مجلس بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور از درماندگی به پیمان مودت سال 1327 متوسل شد و به دادگاه لاحه شکایت کرد در حالی که به این موضوع توجه نداشت که اگر آمریکا هم در این مورد مطالبه کند باید به خاطر این 40 سال میلیاردها دلار خسارت به آمریکا بپردازیم چرا که با او همراه نبودیم.

وی با اشاره به اینکه به قول رئیس جمهور برای برجام 70 هزار میلیارد دلار مذاکره صورت گفت اما یک دلار هم به کشور وارد نشد، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه پشت تریبون مجلس وعده‌های مختلفی داد اما هیچکدام عملیاتی نشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایران پای میز مذاکره رفت و نهایتا برجام امضا شد در حقیقت دولت مدینه فاضله‌ای را برای مردم تصویر کرد که دستیابی به آن را ناشی از برجام می‌دانست اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسید و برجام تعهدی یک طرفه بود که ما همه موارد را عمل کردیم اما طرف مقابل از توافق بیرون آمد.

نقوی حسینی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 12 بار بیانیه ای مبنی بر عملی کردن ایران به تعهدات خود صادر کرده است، گفت: ایران به تعهدات عمل کرد اما طرف مقابل چنین برخوردی نداشت و آژانس هم هیچگاه به این موضوع اشاره نکرده است.

وی با اشاره به موضوع ورود ایران به FATF گفت: با امضای FATF از بلک لیست آن، به حالت تعلیق درآمدیم اما این موضوع مانند برجام است یعنی تعهدات قطعی اما سود  احتمالی در پی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *