قول معاونت فرهنگی قوه قضاییه برای حل مشکلات “صبح رویش”

گروه اجتماعی خبرگزاری رسانه معلم، مجموعه مدارس صبح رویش با هدف خدمت رسانی به کودکان کار و کودکان در معرض آسیب و تلاش برای محرومیت‌زدایی اجتماعی و فرهنگی از سال ۹۴ آغاز به کار کرد.

مجموعه معلمان و مدیران این مجموعه با استفاده روش­‌های نوین و خلاقانه، مدرسه را به محلی برای یادگیری آنچه دانش‌­آموزان به­ واقع به آن نیاز دارند یعنی آموزش مهارت بهتر زندگی­ کردن تبدیل کرده‌اند.

صبح امروز و همزمان با روز جهانی کودک حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه، از این مدرسه بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های آموزشی و تربیتی آن قرار گرفت.

آنچه در نظر اول در این مدرسه قابل توجه است علاقه وافر دانش‌آموزان به معلمانی است که با عشق برای رفع مشکلات این دانش‌آموزان تلاش می‌کنند و به واقع کار سخت‌تری نسبت به سایر معلمان دارند. فعالیت مثبت معلمان این مدرسه باعث شده است که بسیاری از دانش‌آموزان این مدرسه آرزوی معلم شدن داشته باشند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در خصوص کمک‌های معاونت متبوعش به دانش‌آموزان این مدرسه گفت: اگر پشتیبانی حقوقی نیاز داشته باشند در اختیار آنها قرار خواهیم داد، غنی‌سازی کتابخانه و کمک به ارتقای تفکر حقوقی یا کمک به زندگی سالم اجتماعی نیز از جمله کمک‌های ما به این مدرسه خواهد بود.تمام دانش آموزان مجموعه مدارس صبح رویش،کودکان کار نیستند اما وجود آسیب‌های مختلف در خانواده و محل زندگی، آنها را در معرض خطر آسیب‌هایی هچون اعتیاد و … قرار داده است. مجموعه مدارس صبح رویش در مدت اندکی که از آغاز فعالیتش می‌گذرد بیش از ۶۰۰ کودک کار و کودک در معرض آسیب­‌های اجتماعی را جذب کرده اما به دلیل نوع فعالیت‌هایی که در این مدارس دنبال می‌شود و پیشگیری و مقابله با آسیب‌های متعددی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، هزینه‌های بیشتری نسبت به سایر مدارس دارد، هزینه‌هایی که یکی از پنج مدرسه صبح رویش را به تعطیلی کشانده است.

داودی مدیر مجتمع صبح رویش خطاب به معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به مشکلات پیش‌روی این مجتمع که توسط خیرین اداره می‌شود، گفت: تاکنون مسئولان زیادی به این مدرسه آمده‌اند اما کمک خاصی به ما نشده است، برای مثال قبل از آغاز سال تحصیلی به بحران خوردیم و یکی از مدارس ما تعطیل شد. اکنون ۸۲ نفر از دانش‌آموزان ما در منطقه ۱۷ بدون مدرسه شده‌اند.معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: برنامه‌های این مدرسه بسیار خوب بود و ابتکارات خوبی نیز وجود داشت، مهم‌ترین ابتکار آنها فعال کردن دانش‌آموزان در امور مختلف تربیت به جای منفعل بودن یا توجه به آموزش صرف است. در این مدرسه تربیت محور  است در حالی که در اکثر مدارس ما آموزش صرف محور است.

وی افزود: مسئولان به ما می‌گویند با کار جهادی مشکلات خود را حل کنید. ما برای اجرای برخی برنامه‌های تربیتی موانع حقوقی داریم که روند کار ما را دچار مشکل می کند، معاون فرهنگی قوه قضاییه در خصوص این مشکلات بیان کرد: ما آمادگی داریم برای رفع موانع حقوقی این مدرسه در امر تربیت به آنها کمک کنیم.

وی گفت: اگر پشتیبانی حقوقی نیاز داشته باشند در اختیار آنها قرار خواهیم داد، غنی‌سازی کتابخانه و کمک به ارتقای تفکر حقوقی یا کمک به زندگی سالم اجتماعی نیز از جمله کمک‌های ما به این مدرسه خواهد بود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: برنامه‌های این مدرسه بسیار خوب بود و ابتکارات خوبی نیز وجود داشت، مهم‌ترین ابتکار آنها فعال کردن دانش‌آموزان در امور مختلف تربیت به جای منفعل بودن یا توجه به آموزش صرف است.

وی بیان کرد: در این مدرسه تربیت محور  است در حالی که در اکثر مدارس ما آموزش صرف محور است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صادقی با بیان اینکه می‌توان از یک زمینه پرآسیب به تربیت خوبی در این مدارس رسید، گفت: ما آمادگی داریم برای رفع موانع حقوقی این مدرسه در امر تربیت به آنها کمک کنیم.

وی افزود: برنامه خاصی برای کودکان کار نداریم چون هنوز امکاناتمان اجازه این کار را نمی‌دهد.

دیدگاه تان را اینجا به ما بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *