برگزاری دوره دیپلماسی تعلیم و تربیت

گروه بین الملل خبرگزاری رسانه معلم، غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در جلسه شورای اداری این مرکز و همچنین آیین تودیع و معارفه رؤسای امور اداری این مرکز بر نقش و اهمیت مدارس خارج از کشور تأکید کرد.

وی یکی از مسائل مهم در مرکز بین‌الملل را مشکلات ارزی دانست و گفت: این امر باعث شد تا روند اعزام‌ها تغییر کند و امسال در موارد خاص که ضرورت ایجاب می‌کرد تنها به تعداد 25 نفر اعزام انجام شود.

کریمی افزود: با بروز این مشکلات، نقش و اهمیت مدارس خارج از کشور بیشتر مشخص شد و این واقعیت مشخص شد که مدارس خارج از کشور تنها یک نیاز ویژه برای وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه یک نیاز جدی، حاکمیتی و همچنین  نهادهای فراتر از وزارت آموزش و پرورش هست؛ در همین راستا در جلسات مشترک با بانک مرکزی و سایر نهادها، سناریوهای مختلفی در حال بررسی است.

وی کانون تحلیلگران آموزش و پرورش را که با حضور متخصصان این امر زیر نظر مرکز امور بین الملل شکل گرفته است یک بستر مناسب در جهت انجام مطالعات و تحقیقات حوزه آموزش و پرورش در عرصه بین الملل دانست و گفت: این کانون که از سوی وزیر آموزش‌ و پرورش نیز مورد تأیید قرار گرفته است می‌تواند در بررسی و مطالعات تطبیقی  مورد نیاز، بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش را یاری کند.

کریمی از مأموریت جدید وزیر آموزش‌ و پرورش به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور نیز سخن گفت و افزود: بنا بر دستور وزیر آموزش‌ و پرورش، از ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و  معاونت‌های حوزه ستادی، کارشناسانی به مرکز امور بین الملل معرفی شدند.

وی اضافه کرد: این مرکز در حال پالایش این کارشناسان است و در انتها 30 نفر از این افراد انتخاب خواهند شد و جهت گذراندن دوره دیپلماسی تعلیم و تربیت به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی خواهند شد و پس از سپری کردن این دوره یک فرصت مطالعاتی  برای این افراد جهت حضور در خارج از کشور در راستای تقویت فنون دیپلماسی و همچنین حضور در مجامع بین المللی تدارک دیده خواهد شد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: این امر در جهت برطرف نمودن ضعف وزارت آموزش و پرورش در حوزه بین الملل و تأمین عقبه متخصص در این حوزه در معاونت‌ها و استان‌ها در نظر گرفته شده است.

در پایان این مراسم، ضمن تشکر از زحمات کوروش اسکندری که به مدت 2 سال متولی امر ریاست امور اداری مرکز امور بین الملل بود، وی به عنوان مشاور رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در امور اداری و ابراهیم اسفندیار به عنوان رئیس جدید امور اداری این مرکز منصوب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *