معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم تا اردوهای دانش‌آموزی را گسترش دهیم.

اردوهای دانش‌آموزی گسترش می‌یابد

گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم،علیرضا كاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه اردوی ملی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی شرق كشور كه در اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور برگزار شد، اظهار كرد: رویكردهای كلی آموزش و پرورش با سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین، معطوف به نگاه صد درصد تربیتی و پرورشی است تا دانش‌آموزان برای یك زندگی سعادتمند تربیت شوند و دانش‌آموزانی برخوردار از مهارت‌های زندگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد در این مسیر حركت كنیم، مدرسه تنها مكان تربیتی نیست بلكه بهترین مكان كه دانش‌آموزان می توانند تمرین زندگی كنند، همین اردوها است كه تحمل، مدارا، مسؤولیت پذیری قانونمندی، همدلی و تدین را می‌آموزند.

كاظمی افزود: امروز اردوی ملی مناطق مرزی نماد همبستگی، وحدت و همدلی برای دفاع از آرمان‌های كشور است و بهترین پیام برای مخابره همبستگی و همدلی در دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری در سایه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: یكی از بهترین راه‌های پیگشیری از آسیب‌های اجتماعی، توسعه اردوهای دانش‌آموزی است و در تلاش هستیم تا اردوهای دانش‌آموزی را گسترش دهیم.

وی اضافه كرد: رویكرد جدید ما در آموزش و پرورش در این راستا طراحی شده است كه مهارت‌های مختلف را به دانش‌آموزان بیاموزیم.

كاظمی ادامه داد: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسان‌هایی است كه آماده زندگی با سعادت هستند؛ رویكرد سند تحول بنیادین به گونه‌ای است كه مدرسه را تنها مكان برای تربیت و آموزش نمی‌داند و اردوهای دانش‌آموزی بهترین بستر است كه می‌تواند مهارت‌ها را به دانش‌آموزان آموزش داد و همچنین روحیه نشاط و شادابی را به دانش‌آموزان تزریق كرد.

 قاسمعلی خدابنده مدیركل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: برگزاری این اردوها زمینه‌های یك فرصت یادگیری جدید را فارغ از مدرسه و برنامه‌های روز مره برای یادگیری مهارت‌های زندگی، ایجاد ارتباط، كمك به همنوع و كارهای تیمی فراهم می‌سازد. 

پانزدهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی شرق كشور با حضور 300 دانش آموز از 9 استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گیلان، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و مازندران به میزبانی اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور تا دوم شهریور ماه برگزار می‌شود.

كلاس‌های آموزشی و كارگاه‌های دانش‌افزایی با سه موضوع قابلیت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای و هویت ایرانی – اسلامی برای دانش‌آموزان شركت كننده برگزار می‌شود؛ در این اردو دانش‌آموزان در سه گروه ایثار، دوستی و وحدت سازماندهی شده‌اند./د

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *