Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-05-02 09:26:19Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

معلم مدارس عشایری باید از جنس عشایر باشد

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم، هادی قوامی رئیس فراكسیون عشایر مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع چالش‌های آموزش و پرورش عشایر درباره عدم وجود سهمیه كنكور برای عشایر، اظهار كرد: اگر معلم و مربی بهداشت و سایر مشاغل خدمات‌رسان كه باید به عشایر خدمت بدهند از جنس خودشان باشند، با مشكلاتی كه اكنون عشایر دارند، مواجه نخواهیم بود.

وی افزود: وقتی فرزندی كه در عشایر به دنیا آمده است، معلم عشایر می‌شود، می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد؛ البته اگر قرار باشد سهمیه‌ای در كنكور درنظر گرفته شود باید تا وقتی باشد كه فرد با عشایر زندگی می‌كند نه اینكه از فرصت سهمیه استفاده كند و بعد انتقالی بگیرد و به جای دیگری برود كه ما این را نمی پسندیم.

قوامی با بیان اینكه در این چندساله اتفاقات خوبی برای عشایر افتاده است، گفت: از این جمله اختصاصی یك درصد از ورودی صندوق توسعه ملی را برای سرمایه در گردش در اختیار عشایر تصویب كردیم كه حداقل 150 میلیارد تومان است.

وی افزود: این اعتبارات در اختیار تعاونی‌های عشایر برای تولید قرار می گیرد و اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به فرمانداری‌ها برای توسعه زیرساخت‌های عشایری از جمله اقدامات است./د

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *