شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد: غیر از این است که استانداردهای بین المللی همان استانداردهای سند آموزش 2۰۳۰ است؟ حقیقتاً چه اصراری برای اجرایی کردن سند آموزش 2030 در آموزش و پرورش است که به هر ترفندی برای این امر کوشیده می‌شود؟

پروژه اجرایی کردن سند 2030 در قالب مدارس مناطق آزاد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری رسانه معلم، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در مطلبی خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته است: عرصه تربیت رسمی، عرصه ای است كه با ایدئولوژی و نظام ارزشی هر ملتی تنیده می‌باشد و جدایی عرصه آموزش از مبانی معرفتی، حقیقتی پوچ و بی معنا، و ادعایی باطل است و مدل‌های برنامه‌ریزی و اجرایی نیز از آن منبعث می‌شود.

هر روز كه می‌گذرد، گشایشی! جدید در عرصه مدیریتی آموزش و پرورش، نگاه هراسان دلسوزان را به واقعه‌ای ناگوار رهنمون می‌كند. عمق فاجعه آنجاست كه همه این موارد به اسم تحول بنیادین بیان می‌شود تا این سند مهجور و مظلوم بیش از پیش، به قعر چاه فراموشی برود.

 متأسفانه در خبرها آمده است كه وزارت آموزش و پرورش، برای ایجاد مدارس الگو در جمهوری اسلامی، بنا دارد كه در مناطق آزاد مدارسی با استانداردهای بین‌المللی درست نماید.

زمانی این موضوع اسف بارتر می شود كه جناب وزیر تأكید می دارند «با الگوسازی و ایفای نقش الگویی مدارس مناطق آزاد، می‌توان با برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، آنها را با مدارس موردنظر و ایده‌آل جمهوری اسلامی آشنا كرد».

اما حقیقتا، منظور از استاندارد بین المللی چیست كه قوانین كشور، اجازه فعالیت به آن نمی دهد؟ مگر غیر از این است كه استانداردهای بین المللی همان استانداردهای سند آموزش 2030 می باشد؟ آیا استانداردهای بین المللی، ایده آل جمهوری اسلامی است؟! حقیقتاً چه اصراری برای اجرایی كردن سند آموزش 2030 در آموزش و پرورش است كه به هر ترفندی برای این امر كوشیده می‌شود؟

درد آن جاست كه بیش از 7 سال از ابلاغ سند تحول بنیادین گذشته است ولی متأسفانه همتی اساسی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد، بلكه هر بار به نوعی برنامه‌ای طراحی می شود تا نظام آموزشی جمهوری اسلامی را در نظام تمدنی غرب، هضم و به اضمحلال برسانند.

جناب آقای بطحایی! اینجا جمهوری اسلامی است و برای حفظ هویت اسلامی-ایرانی‌مان خون‌ها ریخته شده است. مردم برای پیاده شدن اسلام فقاهتی و اجرای اسلام ناب محمدی(ص) و نه استانداردهای نظام مادی غرب!، قیام نمودند.

مسئولیت حضرتعالی به واسطه اجرا و پیاده كردن شریعت اسلام، مشروعیت پیدا می كند و نه پیاده كردن استانداردهای بین‌المللی!

جناب آقای وزیر! بیش از این با تصمیمات اشتباه و غلط، ضربه بر پیكره كم رمق نظام آموزش و پرورش نزنید و به جای ایفای نقش برای تكمیل كردن پازل دشمنان انقلاب اسلامی، به همت مضاعف برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین همت گمارید./د

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *