هزار کلاس درس جدید افتتاح شد/سیستم گرمایشی ۸۶ هزار کلاس همچنان ناایمن

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به افتتاح ۴ هزار و ۱۶۸ کلاس درس در ایام دهه فجر گفت: سیستم گرمایشی ۸۶ هزار کلاس درس همچنان ناایمن است.

4 هزار کلاس درس جدید افتتاح شد/سیستم گرمایشی 86 هزار کلاس همچنان ناایمن

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار‌ کرد: در این سازمان پروژه‌های آموزشی دو بار در سال به ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها تحویل داده می‌‌شود. مرحله اول 6 ماه نخست سال است و مرحله دوم مربوط به مدارسی است که 6 ماه دوم سال ساخته شده و در دهه فجر افتتاح می‌شوند.

افتتاح 4 هزار کلاس درس با زیربنای 600 هزار متر مربع

وی افزود: دهه فجر امسال 1000 پروژه آموزشی شامل 4 هزار و 168 کلاس درس با زیربنای 600 هزار مترمربع در سراسر کشور افتتاح شد؛ سال 98 در برخی استان‌ها بحث سیل را داشتیم که برهمین اساس محرومیت‌زدایی از استان‌هایی که سرانه آموزشی آنها از میانگین کشوری پایین‌تر است مدنظر است و بیشترین کلاس‌های درس تحویلی در استان‌های خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان رضوی و کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید

رخشانی‌مهر گفت:‌ بخشی از پروژه‌های آموزشی از محل اعتبارات ملی و بخشی از محل اعتبارات استانی ساخته شده است. اعتبارات ملی برای تخریب و بازسازی فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی اختصاص می‌یابد و اعتبارات استانی برای ساخت مدارس جدید در حاشیه شهرها و پروژه‌های مسکن مهر است که در این مناطق نیازمند ساخت مدرسه جدید هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان‌ کرد: مهر امسال 10 هزار کلاس درس را به ادارات آموزش‌وپرورش تحویل دادیم و با 4 هزار کلاس درس افتتاح شده در دهه فجر 14 هزار کلاس درس در سال 98 تحویل شده است که 15 درصد مدارس تحویلی از محل تخریب و بازسازی و 85 درصد نیز از محل ساخت مدارس جدید در مناطقی است که قبلاً در آنجا مدرسه وجود نداشته است.

مدارس در متراژ بالا ساخته می‌شوند

وی با اشاره به اینک تلاش می‌کنیم مدارسی را با متراژ بالا بسازیم برهمین اساس به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی رفته‌ایم، متذکر‌شد: در این مدارس سالن ورزشی، آزمایشگاه و نمازخانه مناسب طراحی شده است و صرفاً کلاس درس تحویل نمی‌دهیم از سوی دیگر جدا از مدارس برای ساخت استخر نیز اقدام کردیم، در ایام فجر 11 استخر ورزشی افتتاح شد و مهر 98 هم 16 استخر ورزشی تحویل دادیم.

رخشانی‌مهر گفت: 10 هزار کلاس درس مهر امسال تحویل شد، برای ساخت آن بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت همچنین برای ساخت 4 هزار کلاس درس افتتاح شده در ایام دهه فجر حدود 1400 میلیارد تومان و در مجموع بیش از 4 هزار میلیارد تومان هزینه شد.

سیستم گرمایشی 50 هزار کلاس درس استاندارد شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس عنوان‌کرد: از ابتدای سال 98 بر روی این موضوع متمرکز شدیم و با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه‌ای به جمع‌آوری بخاری‌های نفتی داشت، اعتبار مناسبی تعیین شد براین اساس سیستم گرمایشی 50 هزار کلاس درس را استاندارد کردیم.

وی مطرح‌کرد: در ابتدای سال 97، 136 هزار و 37 کلاس درس در حوزه سیستم گرمایشی ناایمن بودند و وجود شعله مستقیم گاز در کلاس‌های درس ممنوع است، از ابتدای سال 98 با افزایش اعتبار، نسبت به جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در 24 هزار مدرسه‌ای که علمک گاز داشتند اقدام کردیم در کنار آن تعدادی بخاری گازی جمع شد و حدود 50 هزار کلاس درس را در حوزه گرمایشی استاندارد کردیم.

رخشانی مهر متذکر شد: سیستم گرمایشی 86 هزار کلاس درس همچنان غیرایمن است که حدود 23 هزار کلاس درس با بخاری نفتی گرم می‌شوند، این مناطق گازکشی نشده است تا بتوانیم سیستم گرمایشی استاندارد داشته باشیم و در برخی مناطق حتی برق هم وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *