25 هزار کلاس درس با بخاری نفتی گرم می‌شوند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:‌25 هزار کلاس درس در حالی با بخاری نفتی گرم می‌شوند که علمک گاز به مناطق آنها نرسیده است.

فارس من| 25 هزار کلاس درس با بخاری نفتی گرم می‌شوند

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس،‌ اظهار کرد: در سه مرحله کار کردیم که مرحله اول جمع‌آوری بخاری‌های نفتی دارای علمک گاز بود و بر اساس آن 24 هزار بخاری نفتی در مناطقی که علمک گاز به آنجا رسیده بود، جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: گام دوم این بود که وضعیت سایر مدارس را رصد کنیم؛ 25 هزار مدرسه دارای بخاری نفتی هستند که علمک گاز به مناطق آنها نرفته است و همچنین 63 هزار کلاس درس دارای بخاری گازی هستند. 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از نظر ما خطرناک‌تر بخاری‌های نفتی است و سخت‌ترین کار نیز جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مناطقی است که گاز به آنجا نرفته است. چرا که در مناطقی که بخاری گازی وجود دارد، زیرساخت گاز هست و اگر امروز اراده کنیم ظرف 3 ماه هر 63 هزار بخاری گازی استاندارد می‌شود. 

رخشانی‌مهر تصریح کرد: واقعیتش این است که نمی‌خواهم شو بازی کنیم بلکه می‌خواهیم کاری کرده باشیم و هدف این است که بخاری نفتی در مناطق بدون عملک گاز را جمع‌آوری کنیم و در این مسیر در بخشی از موارد قابل جایگزینی است و برخی قابل جایگزینی نیست.  

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: به عنوان مثال مدیر ما در استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد 160 مدرسه بخاری هیزمی دارد و قابلیت جایگزینی نیست. چرا که در این مناطق نه گاز و نه برق وجود دارد؛ آنجا که برق دارد می‌توان از رادیاتورهای روغنی و برقی استفاده کرد و فقط نیاز است که زیرساخت برق اصلاح شود. 

وی گفت: در هر حال پیگیری‌ها ادامه دارد و بعد از انجام کار اعلام می‌کنیم چه تعداد مدرسه قابلیت جایگزینی و استاندارد سازی سیستم گرمایشی را داشته وچه تعداد نداشته است. 

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من، پویش‌هایی را با عنوان «آتش سوزی در مدرسه تا کی و کجا؟»، «مشکلات گرمایشی دانش‌آموزان مناطق محروم را حل کنید»، «آیا کماکان مشکلات سیستم گرمایشی مدارس کشورعزیزمان ایران پابرجاست؟» و «وسایل گرمایشی مدارس در چهارمحال و بختیاری استاندارد نیستند» ثبت کردند و خواستار پیگیری این خبرگزاری شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *