امسال آزمون اعزامی معلمان به مدارس خارج از کشور برگزار نمی‌شود

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت:‌ در حال حاضر 350 نفر در نوبت اعزام به مدارس ایرانی خارج از کشور هستند و بر این اساس امسال آزمون اعزامی معلمان ایرانی برگزار نمی‌شود.

امسال آزمون اعزامی معلمان به مدارس خارج از کشور برگزار نمی‌شود

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درباره برگزاری آزمون اعزام معلمان به مدارس ایرانی خارج از کشور، اظهار کرد: امسال آزمون اعزامی نداریم.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته آزمون اعزامی برگزار شد و تعدادی از معلمان مشخص شدند و برخی نیز اعزام شدند اما هنوز تعدادی از معلمان در نوبت اعزام هستند و تا تعیین تکلیف این افراد آزمون اعزامی برگزار نمی‌شود.

کریمی با بیان اینکه 350 نفر در نوبت اعزام قرار دارند، افزود: بخش اعظمی از این افراد معلم بوده و تعداد کمی هم نیروی اداری هستند.

وی در خصوص مطالبات معلمان اعزامی به خارج از کشور اظهار کرد: در ارتباط با معلمانی که در حال حاضر در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، 7 ماه حقوق‌شان پرداخت شده است و فقط یک بدهی مربوط به سال 97 داریم که بخشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق تأمین منابع ارزی جبران می‌کنیم تا بتوانیم بخش قابل توجهی از مطالبات آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا پایان امسال پرداخت کنیم و بخشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز از بودجه سال بعد پرداخت خواهیم کرد.

وی درباره معلمانی که مأموریت آنها منقضی شده است و به ایران بازگشته‌اند، گفت: تعدادی از این افراد حقوق خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگرفته‌اند که شامل بخشی از حق مسکن و بخشی از فوق‌العاده شغل آنها بوده است که بخشی از این مطالبات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک ماه پیش پرداخت کردیم و مبلغ دیگر نیز تا پایان سال پرداخت می‌کنیم و یک بخش آن هم از بودجه سال آینده پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *