آغاز چهارمین دوره طرح گردشگری علمی دانش‌آموزی همزمان با دهه فجر

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی از آغاز چهارمین دوره طرح گردشگری علمی دانش آموزی همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

سید هادی دلبری در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری در منشور گام دوم انقلاب، آشکارترین مسیر رسیدن به عزت و قدرت کشور، کسب دانایی و توانایی است.

وی افزود: بدیهی است به منظور تحقق این آرمان، تربیت و آموزش نیروی توانمند و کارآمد در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … مطابق علاقه، توجه و استعداد دانش آموزان نیاز به توجه بیشتری داشته و باید گام‌های جدیتری در این مسیر برداشته شود.


معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استانهای سازمان دانش آموزی با بیان اینکه بر این اساس؛ جهت آشنایی دانش آموزان با حقوق شهروندی، رونق گردشگری علمی و ارتقای سطح آگاهی عمومی نسل مولد و کارآفرین، تفاهم نامه‌ای میان سازمان دانش آموزی و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است گفت: این طرح فرصتی درخور و مناسب برای تحقق بخشیدن به اهداف ساحت‌های شش گانه سندتحول بنیادین آموزش و پرورش بالاخص ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای است.

دلبری ادامه داد: این طرح در قالب ۹۰۰ بازدید کشوری شامل 30 هزار دانش آموز و ۲۰۰۰ مربی در سطح کشور انجام می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح بازدید از مراکز و شعب تامین اجتماعی برای دانش آموزان پایه های نهم، دهم و یازدهم با الویت دانش آموز نخبه و پیشتاز، به همراه مربیان مدارس و با رعایت کامل دستورالعمل اردویی صورت می گیرد عنوان کرد: این دانش آموزان با انواع خدمات و مزایای بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی آشنا می شوند و کارشناسان تامین اجتماعی پاسخگوی سوالات دانش آموزان هستند.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استانهای سازمان دانش آموزی افزود: همچنین در این بازدیدها به منظور کشف و ارتقای استعداد هنری دانش آموازن و نیز توجه به ساحت تربیت زیبایی شناختی و هنری سند تحول بنیادین، مسابقات دلنوشته و نقاشی برگزار شده و پس از پایان طرح، جوایز نفرات برتر هر رشته طی مراسمی توسط سازمان دانش آموزی اهداء می شود.

به گفته دلبری، در این طرح ضمن بازدید دانش آموزان از سازمان و ادارات تامین اجتماعی، کارشناسان این مرکز جهت آموزش و تبیین برنامه‌های سازمان مذکور، در مدارس حضور بهم می‌رسانند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *