الگوپذیری دانش آموزان از حاج قاسم سلیمانی دست قدرت الهی است

حسین ضرغامی: الگوپذیری دانش آموزان از حاج قاسم سلیمانی دست قدرت الهی است.

الگوپذیری دانش آموزان از حاج قاسم سلیمانی دست قدرت الهی است.کمی پیش از آغاز سال تحصیلی، نمایشگاه ابزارنوشت ایرانی شروع به کار کرده بود. یکی از مسئولین غرفه ها از دوستانم بود و می گفت بیش ترین فروش دفترهای دانش آموزی آن غرفه ، با طرح جلد حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی و… است.  جدای از این دانش آموزان زیادی را خود دیده ام که […]

کمی پیش از آغاز سال تحصیلی، نمایشگاه ابزارنوشت ایرانی شروع به کار کرده بود. یکی از مسئولین غرفه ها از دوستانم بود و می گفت بیش ترین فروش دفترهای دانش آموزی آن غرفه ، با طرح جلد حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی و… است. 

جدای از این دانش آموزان زیادی را خود دیده ام که همیشه در انشاها، نوشته ها و حرف هایشان از شجاعت و اقتدار حاج قاسم سلیمانی سخن می گفتند و برق شوق و ذوق در چشمانشان می دوید و همواره الگوی معاصر و ملموس خود را حاج قاسم می دانستند. 
فردای روزی که خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی منتشر شد، حال ماتم و داغ را در صورت دانش آموزان می توان دید. برخی هایشان پیکسل ها و تصاویر او را همراه داشتند، برخی روی تخته نوشته بودند شهاتت مبارک حاج قاسم، عده ای لباس مشکی پوشیده بودند، یکی دو نفر در صبحگاه به روح صلوات فرستادند و… خلاصه مطلب اینکه هرکس به زبانی و به نحوی ارادت خود را به حاج قاسم نشان می داد.

اما براستی این نسل که خیلی هایشان اصلا حاج قاسم را یکبار هم از نزدیک ندیده اند، چگونه است که این چنین شیدا و شیفته اویند؟ خیلی هایشان شاید همه شان دقیقا سابقه و افتخارات و زندگی و… او را نمی دانند و نمی شناسند اما چه چیز باعث این همه ارادت و محبت شده است؟ 
سعی کردم مدام به این سوال ها فکر کنم. جواب این سوالها در کلام رهبر انقلاب، مراد حاج قاسم به خوبی داده شده است. آنجا که شبیه این مضمون فرمودند که دل ها دست خداست و خدا این محبت سرشار را در قلوب مومنین روانه ی شخصیت حاج قاسم نمود.

اما چه ویژگی هایی در سردار سلیمانی باعث جلب محبت نسل نوجوان و جوان به او شد؟ 

۱) محبت و عشق به انسان ها: حاج قاسم به معنای واقعی کلمه، محبت و عشق زیادی به انسان ها داشت. هر انسانی، خواه مسلمان، مسیحی، کرد، عرب و…. اصلا برای فرق نمی کرد. در عملیات آزادسازی یکی از شهرهای سوریه از دست تکفیری ها، حاج قاسم مدام بر انسان ها تاکید می وند و این مقاومت را برای نجات انسان ها می داند. 

۲)‌ مردم داری: حاج قاسم با آن که به اقتضای سمت و درجه و موقعیت اش باید در شدیدترین تدابیر امنیتی قرارمی گرفت اما برخلاف این مسائل، در بین مردم آزاد و راحت رفت و آمد میکرد. هم صحبت میشد. عکس یادگاری می گرفت. لبخند می زد. در یک کلام مردمی بود بدون آنکه ادای مردمی بودن را در بیاورد.

۳)‌ ایمان و اخلاص: روحیه ایمانی حاج قاسم عامل مهم فتح الفتوح های او بود. عشق به خدا و تلاش و مجاهدت برای او باعث شده بود بعنوان یک انسان بی ادعا اما پیروز مطرح باشد. ملت فراموش نمی کند که وعده انهدام داعش در سه ماه را داد و به آن عمل کرد.

۴) شجاعت: حضور بی وقفه در میدان های جهاد دفاع مقدس و نبرد با تکفیری و معارضان در مرز سیستا ن وبلوچستان تنها گوشه ای از زندگی مجاهدانه اوست. عمری را در خط نبرد جنگید و با شجاعت در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.

۵) فرماندهی مقتدر: شناخت دقیق از استراتژی های جنگی، نقشه های عملیاتی، ذکاوت  و ابتکار عمل در میدان، صلابت و در عین حال محبت و آرامش با نیروها از او یک فرمانده بی نظیر و افسانه ای ساخته بود.

حسین ضرغامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *