منتظر مجوز سهمیه استخدامی برای جذب معلمان حق‌التدریس‌ هستیم

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در خصوص اجرای قانون جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق‌التدریسی‌ها منتظر دریافت مجوز سهمیه استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی هستیم.

منتظر مجوز سهمیه استخدامی برای جذب معلمان حق‌التدریس‌ هستیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد،  در مورد رتبه‌بندی معلمان ورودی سال 95 اظهار کرد: در رتبه‌بندی حرفه‌ای افراد تا 6 سال مشمول هیچ رتبه‌ای نمی‌شوند و بعد از آن رتبه‌بندی شروع می‌شود و تمام کسانی که تحت پوشش رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند دارای سابقه 6 سال به بالا بوده‌اند که تطبیق‌ها را انجام داده‌ایم.

وی در خصوص مواد آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان گفت: برای محتوای آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای با حوزه‌های متخصص آموزش و پرورش، جلسات متعددی برگزار شد و جمع‌بندی صورت گرفت که شامل محتوای سند برنامه درسی، سند تحول، بخش چرخش‌های  مبانی نظری سند تحول است البته پیش‌فرض ما این است که فرهنگیان این سندها را از قبل مطالعه کرده‌اند و اکنون مطالعه دیگری برای آنها خواهد بود؛ کل صفحات بارگذاری شده برای سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای 300 صفحه است.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق­‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش ـ مصوب ۱۳۹۷، اظهار کرد: شیوه‌نامه آن آماده شد و بر اساس متن قانون الحاقی در قالب سهمیه سازمان استخدامی باید استخدام‌ها را شروع کنیم.

وی تصریح کرد: سهمیه استخدام را باید سازمان اداری استخدامی بدهد که استفساریه آن دیروز در مجلس رأی آورد و ما بعد از ابلاغ، آمادگی داریم اجرا کنیم.

حسین‌بُر درباره سایر گروه‌های مندرج در این قانون نیز گفت:‌ شیوه‌نامه را ارسال کردیم و به محض اینکه سازمان اداری و استخدامی سهمیه را ابلاغ کند آزمون را عملیاتی می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *