بازدید تعدادی از مدیران و معلمان کشور افغانستان از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

تعدادی از مدیران و معلمان مدارس افغانستان از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بازدید کرده و با فرایند کاری این سازمان آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در این بازدید ابتدا سعید توتونچیان رییس اداره روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، این بازدید را محلی برای تبادل فرهنگی بیش از بیش دو کشور دوست و همسایه دانست.

سپس دکتر محمود امانی طهرانی مشاورعلمی رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص تاثیر کتاب های درسی در فرایند آموزشی و فعالیت های سازمان سخنانی را بیان کرد. وی همچنین دقایقی را پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی و راهکارهای تحولی در آموزش و پرورش توضیح داد.

سپس دکترحسن ملکی معاون طراحی و تولید بسته های یادگیری و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص شیوه های تربیت، تاثیر انکارناپذیر معلمان در تربیت، لزوم توجه به آموزش های به روز به معلمان و ارائه طرح واره های مناسب در امر تربیت سخنانی را بیان داشت.

ایشان با تاکید بر اینکه اصلی ترین عامل در تربیت اسلامی، بی تردید معلم است اظهارداشت: استاد شهید بهشتی نظری داشت که ” کلید انقلاب در دست معلن پایه اول است”، این نظر یعنی اینکه اگر قصد تربیت افراد است باید زیرساخت ها درست باشد.می بایست زیر ساخت های تربیتی درست باشد، تربیت را خوب بفهمیم، طراحی خوبی داشته باشیم و در نهایت هم امر تربیت را به دست معلمان عالم، با سواد و بانگیزه بسپاریم.

در ادامه این بازدید دکتر مسعود فیاضی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی توضیحاتی را در خصوص فعالیت های این دفتر، روند تولید، چاپ و توزیع مجلات مختلف رشد ارائه کرد و گفت: ما نباید فرایند تربیتی خودمان را منحصر به یک کتاب درسی کنیم.ما در دفترانتشارات متولی تولید بسته های آموزشی غیر از کتاب درسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجلات رشد در 4 سطح و با 36 عنوان و سابقه 40 ساله در تولید همچنان یک بسته مهم آموزشی هستند یادآورشد: این مجلات یک ابزار مهم به منظور کمک به آموزش و توانمندسازی و مهارت افزایی دانش آموزان و معلمان است.

در بخش دیگری از این برنامه مهندس احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی توضیحات کاملی از فرایند آماده سازی  هنری، تعیین قطع و قلم کتاب، کدبندی و شابک، حروف چینی، عکاسی، رسامی، تعیین المان ها، چاپ و توزیع کتاب های درسی ارائه نمود.

در بخش پایانی برنامه هم معلمان و مدیران مدارس کشور افغانستان بازدیدی را از بخش های مختلف سازمان و به ویژه کتابخانه داشتند و دکتر اکرم عینی توضیحاتی را درخصوص وظایف این بخش ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *