آخرین جزئیات از وضعیت مدارس فرسوده در باران سیل‌آسای هرمزگان

سرپرست نوسازی کل مدارس استان هرمزگان گفت: بیش از ۶۵۰ مدرسه فرسوده در این استان وجود دارد که نگران تخریب ‌آن‌ها هستیم.

آخرین جزئیات از وضعیت مدارس فرسوده در باران سیل‌آسای استان هرمزگان

سیدفخرالدین هاشمی سرپرست نوسازی کل مدارس استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، اظهار کرد: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر تخریب مدارس بر اثر بارندگی اعلام نشده است؛ ما به طور مرتب با روسای آموزش و پرورش مناطق مختلف استان در ارتباط هستیم. از مدارس بازدید میدانی کرده‌ایم و در حال رصد وضعیت مدارس هستیم.

او افزود: در سطح شهر بندرعباس خوشبختانه هیچ گزارش تخریب مدرسه به دست ما نرسیده است، هرچند تعدادی از مدارس به دلیل ایزوگام نامناسب اندکی با مشکل مواجه شده‌اند.

سرپرست نوسازی کل مدارس استان هرمزگان با بیان اینکه تراکم مدارس فرسوده بیشتر در شهرهای بندرعباس، میناب و رودان قرار دارد، ادامه داد: عمر مدارس این مناطق بالای ۴۰ سال است و ما نگران تخریب این مدارس هستیم.

هاشمی گفت: در صورت ادامه بارش باران و با توجه به خطر ریزش سقف مدارس فرسوده، تعطیلی مدارس یکی از راهکار‌هایی است که با مرجعیت ستاد بحران و دستور فرماندار آن منطقه اجرایی می‌شود.



او با اشاره به انتشار فیلم ریزش سقف یکی از کلاس‌های مدارس این استان در فضای مجازی، مطرح کرد: این مدرسه در روستای راونگ شهرستان میناب قرار دارد و دارای ۱۵۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی است.

سرپرست نوسازی کل مدارس استان هرمزگان ادامه داد: فیلمی که مربوط به ریزش سقف در حال بازنشر است، فیلم درستی نیست بلکه تنها گچ سقف ریزش کرده و بلافاصله مدرسه تعطیل شده است. دانش‌آموزانش به مدرسه دیگری منتقل شدند تا مدرسه به طور کامل تخریب و بازسازی شود.

هاشمی با بیان اینکه در سطح استان هرمزگان بیش از ۶۵۰ مدرسه غیراستاندارد و فرسوده وجود دارد، یادآوری کرد: البته در یک سال گذشته تعداد این مدارس بالای ۸۰۰ مدرسه بوده که با اقداماتی که صورت گرفت آمار مدارس فرسوده کاهش پیدا کرده است.

او در پایان گفت: ۲۰۷ پروژه دیگر نیز در دستور کار است که مربوط به بازسازی مدارس فرسوده می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *