سرانجام تغییر نام سازمان نهضت به کجا رسید؟

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی درباره تغییر نام این سازمان و تأثیری که بر مأموریت‌های در نظر گرفته برای آن دارد توضیح داد.

سرانجام تغییر نام سازمان نهضت به کجا رسید؟

شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر نام و مأموریت‌های این سازمان اظهار کرد: مقدمات کار انجام شده و پیشنهاد خود را درباره تغییر نام سازمان به شورای عالی اداری اعلام کردیم که منتظر نظر آن‌ها هستیم و احتمال موافقت با این تغییر نام زیاد است.

او ادامه داد: با تغییر نام سازمان، فعالیت‌های سازمان آموزش بزرگسالان را شامل می‌شود و مأموریت‌های ما هم تغییر می‌کند. البته برای اعمال این تغییر نیازمند زمان هستیم چرا که اکنون در آموزش بزرگسالان دروسی که برای دوره روزانه تدریس می‌شود در این دوره هم آموزش داده می‌شود، اما با تغییرات جدید  سازمان نهضت به آموزش بزرگسالان، نحوه تدریس بزرگسالان تغییر می‌کند که برای تولید محتوا و برنامه‌ریزی نیازمند زمان هستیم.

محمدزاده در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است تغییری در فعالیت پایگاه نهضت داشته باشیم یا خیر تا از موازی کاری برای سواد آموزی جلوگیری شود، گفت: با تغییر نام سازمان و به دنبال آن تغییر مأموریت‌ها از موازی کاری کاسته شده و در واقع به چابک سازی می‌پردازیم، اما فعلا باید منتظر اعلام نظر شورای عالی اداری باشیم.


بیشتر بخوانید: ابلاغ بخشنامه بکارگیری آموزش دهندگان نهضت به صورت حق التدریس


کاهش ۳۰ درصدی بودجه نهضت نسبت به سال قبل

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی درباره وضعیت بودجه ۹۹ سازمان نهضت، گفت: نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بودجه ما کاهش پیدا کرده است که این موضوع می‌تواند بر مأموریت‌های ما در سال آینده تأثیر بگذارد، اما با توجه به شرایط کشور باید این کاهش را بپذیریم.

او ادامه داد: بودجه سازمان نهضت جزو بودجه بند «و» محسوب می‌شود و با کاهش بودجه ناگزیر هستیم تا برنامه‌ها منسجم شود.

محمدزاده در ادامه به وضعیت پرداخت معوقات آموزش دهندگان نهضت اشاره و اظهار کرد: ۲۰ درصد از معوقات مربوط به طرح‌های تشویقی است و هم به دستمزد آن‌ها مربوط می‌شود که این معوقات تا پایان ۹۶ تسویه شده و در شرایط فعلی معوقات سال ۹۷ باقی مانده است که سعی داریم هرچه زودتر آن را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *