آینده‌ای روشن در کشور با افزایش ایمان و بصیرت در مدارس

در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان در سالروز حماسه مردمی 9 دی آمده است: ضمن تأکید بر لزوم دانش محوری در کنار افزایش ایمان و بصیرت در مدارس می توان به ایجاد آینده‌ای روشن در کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی کمک کرد.

آینده‌ای روشن در کشور با  افزایش ایمان و بصیرت در مدارس

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان در سالروز حماسه مردمی نهم دی 88 آمده است: محرم سال 1388 بود که بعد از هفت ماه درگیری‌های خیابانی، درهم آمیخته شدن حق و باطل و بی احترامی هنجار شکنان فتنه‌گر به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله (علیه السلام) ، مردم بصیر و ولایتمدار ایران با حضور خودجوش در خیابان‌ها  و اعلام نفرت نسبت به توهین کنندگان روز عاشورا و بر هم زنندگان امنیت کشور، شکست دیگری را در پرونده ضد انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی اضافه کردند و واژه‌های  بصیرت، ولایتمداری، وحدت، آرامش، حفظ امنیت و صیانت از آرمان‌ها را برای نسل‌های جدید انقلاب  بازتعریف کردند، واژگانی که به تنهایی به مقابله با لشگری از فتنه‌گران داخلی و دشمنان خارجی پرداخت و آینده سیاسی کشور را  نسبت به فتنه‌های پیش رو تضمین کرد.

آنچه در سال 88 و پس از انتخابات ریاست جمهوری روی داد، برآیند نفوذ و اشرافی‌گری در میان برخی از مدیران و مسؤولان کشور بوده که علیه رأی جمهوریت شوریدند و فتنه را آفریدند و اگر واقعه کم نظیر 9 دی اتفاق نمی‌افتاد  و راهبری و دور اندیشی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در مشخص کردن حق از باطل وجود نداشت، ما نیز شاهد حضور تروریسم زاییده واشنگتن در کشورمان  و خرابی و تجاوز به نوامیس و کشتار انسان‌های بیگناه بودیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز در حالی دهمین سالگرد حماسه 9 دی فرار رسیده است که نه تنها از اهمیت آن کم نشده، بلکه با توجه به اتفاقاتی که در دی ماه 96 و آبان 98 رخ داد، مفهوم و ابعاد تازه‌ای نیز به آن بخشیده شده است. این حقیقت زمانی معنا پیدا می کند که انقلاب اسلامی بعد از چله‌ای که با اعتماد ملت و با سربلندی و اقتدار از آن عبور کرده و غبارهای فتنه‌های مختلفی را که حاصل تمام تفکرات باطل و غیر انسانی استکبار جهانی به رهبری آمریکا  و اسرائیل بوده است را پشت سر گذاشته، تبدیل به نسخه ترویج امید و عزت و استقلال در منطقه گشته است.

اکنون که رهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم، گذشته را چراغ راه آینده و چهار دهه مقاومت و پیروزی را با نگاه به پیشرفت ها  و کاستی ها بعنوان مسیر و پیامد اصلی حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی دانستند، باید از سرمایه‌های مهمی چون  اهمیت به دانش و دانایی و نیروی انسانی توانمند از جمله وجود جوانان محقق، جوانان با روحیه جهادی و پیشرفت های علمی برای رشد روزافزون و پیشرفت چشم‌گیر کشور در این مرحله استفاده کرد.

فلذا می‌توان ادعا کرد که زمینه و امکانات مادی و معنوی لازم جهت شکل‌گیری موفقیت‌های تاریخی در گام دوم انقلاب ، ایمان و اعتقاد به اصل «ما می توانیم» در میان نوجوانان و جوانان است که ضمن تأکید بر لزوم دانش محوری در کنار افزایش ایمان و بصیرت در مدارس می توان به ایجاد آینده‌ای روشن در کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی کمک کرد تا دیگر در بزنگاه‌های سیاسی شاهد حوادث تلخی مانند آنچه در سال 88 اتفاق افتاد نباشیم.

زیرا در گام دوم اکثر کسانی که در انتخابات ها و آزمون‌های‌ سیاسی شرکت خواهند کرد، افرادی هستند که انقلاب و حوادث پس از آن را را درک نکردند. بنابراین باید گفت که این وظیفه سنگین برعهده فرهنگیان عزیز و معلمان دلسوز است تا جوانانی انقلابی، ولایمتدار، اهل تفکر، تحصیل کرده، با تقوا و با بصیرت تربیت و تحویل به جامعه دهند تا در آینده‌ای نزدیک ایران اسلامی به عزت و پیشرفت چشم‌گیر در همه زمینه‌ها برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *