جزئیات اتصال ۶۰۰ مدرسه کشور به شبکه ملی ارتباطات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کمیته امور زیربنایی و توسعه شهرستان اردستان گفت: تاکنون ۶۰۰ مدرسه کشور با صرف اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به شبکه ملی ارتباطات متصل شده اند.

به گزارش ایسنا، حمید فتاحی در جلسه کمیته امور زیربنایی و توسعه شهرستان اردستان در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه برای هوشمند سازی مدارس و عدالت آموزشی تمام مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند اظهار کرد: در این طرح تجهیزات اتصال توسط وزارت اطلاعات تهیه و محتوای آموزشی با تاییدیه‌هایی که وزارت آموزش و پرورش می دهند، توسط بخش خصوصی تهیه و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی با بیان این‌که هزینه اجرای این طرح در کل کشور ۱۰۰ میلیارد تومان است که توسط وزارت ارتباطات تامین شده است، افزود: تا دهه فجر تمام مدارس شهرستان اردستان به شبکه ملی ارتباطات متصل خواهند شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پی گیری طرح توسعه ارتباطات روستایی برای کل کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح زیرساخت های ارتباطی روستایی شامل دسترسی به تلفن ثابت، همراه و شبکه ملی ارتباطات فراهم می شود.

فتاحی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت ۳۲ درصد روستاها به شبکه ارتباطات متصل بودند و در حال حاضر ۸۰ درصد روستاها این سرویس برای آنها برقرار شده است، گفت: هزینه ایجاد هر سایت بسته به پوشش روستاها دو میلیارد تومان است که در طی دو سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساخت در روستاهای کشور هزینه شده است.

وی در ادامه به اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد چهار سایت همراه اول روستایی با پوشش ۲۰ روستا و شش سایت شهری و جاده ای جهت شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: اتصال فیبرنوری جهت مسجد جامع اردستان و حسینیه کوچک زواره برای پوشش برنامه‌های صداوسیما نیز برقرار خواهد شد و در در حوزه گردشگری هم نقاط مستعد شهرستان و مکان هایی که طرح های گردشگری اجرا شود از شبکه ملی ارتباطات برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *