واکنش وزیر آموزش‌وپرورش به توزیع کیک‌های حاوی قرص

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به وضعیت پرداخت حق‌التدریس‌ها درباره توزیع کیک حاوی قرص گفت: بوفه مدارس منحصراً از مراکز رسمی توزیع، موادخوراکی دانش‌آموزان را تهیه کنند.

واکنش وزیر آموزش‌وپرورش به توزیع کیک‌های حاوی قرص در مدارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی درحاشیه برنامه هفته پژوهش در جمع خبرنگاران درباره ماجرای وجود کیک‌های مشکوک در مدارس و تمهید این وزارتخانه برای آن، اظهار کرد: این کیک‌ها لزوما در مدرسه یافت نشده است در برخی استان‌ها، قرص‌هایی داخل بعضی از کیک‌ها مشاهده شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد این کار در فرآیند تولید اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: این قرص‌ها تغییر شکل و رنگ نداشته‌اند بنابراین در فرایند تولید وارد کیک‌ها نشده با توجه به این شرایط توصیه ما به همه مدارس این است که بوفه‌های مدارس منحصرا از مراکز رسمی توزیع، مواد خوراکی مورد نیاز دانش‌آموزان را خریداری کنند و خانواده‌ها هم این اقلام را کنترل کنند چون خوراکی‌هایی که چنین تغییراتی در آن ایجاد شده است قابل مشاهده بوده و به سرعت کاملا قابل دسترسی است.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان‌کرد: مسئولان امنیتی هم در تلاش برای پیدا کردن عوامل این کار هستند، قبول دارم بسیاری از مدارس به دلیل محدودیت‌های اعتباری برخی امکانات را ندارند، اما همیشه در شرایط سختی و کمبود‌ها نیروی انسانی می‌تواند جانشین نداشته‌ها باشد.

حاجی میرزایی در ادامه درباره پژوهش افزود: تلاش خانواده‌ها و مدرسه به گسترش پژوهش کمک می‌کند بر همین اساس از خیرین عزیزی که به امر مدرسه سازی کمک می‌کنند درخواست دارم به امر پژوهش‌یاری هم وارد شوند و تجهیز مدارس را در دستور کار داشته باشند تا محیط مناسبی را برای پژوهشگری دانش آموزان داشته باشیم.

وی گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا کاستی‌ها را به تدریج جبران کنیم، اکنون بیش از 650 منطقه ما پژوهش برای دانش آموزی دارند و به تدریج تمام مناطق کشور به این پژوهش‌سرا‌ها تجهیز می‌شوند تا همه دانش آموزان مجال پژوهش داشته باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره وضعیت پرداخت حق التدریس‌ها، اظهار کرد: هدف ما این است که هیچ پرداختی در آموزش و پرورش به تعویق نیافتد و خوشبختانه برای سال قبل تمهیدات لازم انجام شد و امسال هم هماهنگی‌هایی شد تا در ماه‌های آینده به سرعت کاستی‌های قبلی را جبران کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *