۴۳۵ هزار معلم در طرح معلم تمام وقت شرکت کردند!

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به شرکت ۴۳۵ هزار معلم در طرح تمام وقت گفت:‌ از ۸۷۲ هزار پرسنل کل آموزش و پرورش کشور ۶۳ درصد آن معلم هستند، این نسبت باید ۷۵ درصد معلم باشد.

435 هزار معلم در طرح معلم تمام وقت شرکت کردند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یارمحمد حسین‌بُر اظهار کرد: “نیروی انسانی” سرمایه یک سازمان است، امروزه مهمترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی شایسته است؛ شایستگی نیروی انسانی است که هر سازمان را ارتقاء یافته و ارزش آفرین می‌کند؛ تحول اساسی در آموزش و پرورش با نیروی انسانی شایسته به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش باید یک تحول اساسی به وجود آید، افزود: عنصر اصلی تحول آفرین، نیروی انسانی شایسته و در آموزش و پرورش معلم شایسته و توانمند است؛ ناچاریم با منابع در اختیار نیروی انسانی خود را مدیریت کنیم. با بررسی‌های انجام شده تا سال 1403 سالی 55 هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه نیروی انسانی آموزش و پرورش باید مطابق قانون در پست‌های سازمانی خود قرار بگیرند؛ باید در توزیع نیروی انسانی تخصصی و کیفی در آموزش و پرورش تعادل را برقرار کنیم تا به اهدافمان در سازمان برسیم. همه ما هم بر این باور هستیم که کمبود نیروی انسانی کیفیت را نیز متاثر می‌کند. باید در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از نیروهای توانمند استفاده کرد تا از حیف و میل منابع دولت در این بخش‌ها جلوگیری شود.

شاخص‌های توسعه نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شود

حسین‌بُر با اشاره به اینکه بحث منابع انسانی در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حساس‌ترین پست‌های سازمانی در آموزش و پرورش حوزه منابع انسانی و امور اداری است. در شرایط فعلی باید منابع انسانی آموزش و پرورش شایستگی و آموزش‌های لازم را پیدا کنند. باید شاخص‌های توسعه نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تنوع رشته تحصیلی در رشته آموزگاری دوره ابتدایی بیش از 100رشته است که ما را در وزارت آموزش و پرورش با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است، گفت: اگر می‌خواهیم اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شود باید در راستای شایستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش قدم برداریم. در بسیاری از موارد آموزش و پرورش یک بنگاه کاریابی دیده شده است. نیاز اساسی ما توانمندسازی نیروهایی است که در دست داریم و آموزش‌های ضمن خدمت باید کیفیت لازم را داشته باشند.

همه معلمان مطابق طرح طبقه‌بندی مشاغل مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید آموزش‌های ما صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان را به دنبال داشته باشد، افزود: ارتقای سطح حرفه‌ای معلمان در دوره‌های ضمن خدمت ملاک اصلی ما است. نظارت و مدیریت بر مراکز آزمون لازم و ضروری است. همه معلمان مطابق طرح طبقه‌بندی مشاغل مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

باید 75درصد کل پرسنل آموزش و پرورش معلم باشند

وی با اشاره به تغییر ساختار آموزش و پرورش گفت: باید ساختار آموزش و پرورش در چند سطح دیده شود و تا حدودی یک ساختار متغیر را برای شهرستان‌ها و مناطق استان‌ها طراحی کنیم؛ از 872هزار پرسنل کل آموزش و پرورش کشور 63درصد آن معلم هستند. این نسبت باید به 75درصد معلم برسد و 25درصد مابقی آن نیروهای اداری و کیفیت‌بخشی باشد.

حسین‌بُر با اشاره به اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده‌ای است و نمی‌شود جلوی تحصیل پرسنل آن که معلمان هستند را گرفت.

435هزار نفر در طرح معلم تمام‌وقت شرکت کرده‌اند

وی با اشاره به اینکه بزرگترین آسیب طرح معلم تمام وقت عدم انگیزه برای مدیران مدارس است، گفت: تاکنون بیش از 435هزار نفر در طرح معلم تمام وقت در کشور شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *