اصلاح کتاب آمادگی دفاعی برمبنای تصمیم کارگروه برنامه ریزی درسی

معاون برنامه ریزی متوسطه معاونت طراحی و تولید بسته های یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پیرامون برخی اصلاحات جزئی و حذفیات صورت گرفته در کتاب آمادگی دفاعی بیان داشت: برخی تغییرات با تصمیم کارگروه برنامه ریزی کتب درسی صورت گرفته و در چاپ آتی مطلب حذف شده، افزوده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کورش امیری نیا معاون برنامه ریزی متوسطه دوره عمومی و متوسطه دوره نظری سازمان در پاسخ به شائبه‌های مطرح‌شده در فضای مجازی پیرامون درس سوم کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم دوره متوسطه اول با کد 915 ضمن ابراز امتنان از دقت نظر اظهارنظر کنندگان اعلام نمود: تغییر عنوان درس«انقلاب اسلامی، تداوم نهضت عاشورا» به «انقلاب اسلامی، ملت قهرمان ایران» بر اساس تصمیم کارگروه برنامه‌ریزی درسی کتاب آمادگی دفاعی، صورت گرفته که متشکل از نیروهای خدوم و ارزشی نظام از جمله سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می باشد.

وی اشاره نمود: بر مبنای تغییر عنوان درس و به تناسب آن، تصویر راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن جایگزین تصویر پیشین در روکش درس مذکور شده است.

امیری نیا اذعان داشت: در فرایند انجام این تغییرات، سهواً جمله‌ای از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) حذف شد که ضمن اصلاح و بازنگری کتاب در چاپ آتی مجدداً به درس مذکور افزوده می‌شود.

وی در تشریح اصلاح و بازنگری صورت گرفته بیان داشت: برای درک مفاهیم عاشورایی حرکت ملت مسلمان و انقلابی ایران در پاراگراف پنجم همین درس از عباراتی صریح‌تر استفاده‌شده است کما این‌که نقش ملت بزرگ ایران در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به تأسی از نهضت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در درس مزبور مورد تأکید قرارگرفته است.

معاون برنامه ریزی متوسطه معاونت طراحی و تولید بسته های یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تأکید کرد: در جای‌جای این کتاب به‌طور مکرر از تمثال و بیانات امام راحل (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره گرفته و مفهوم قیام امام حسین(علیه السلام) و عاشورای حسینی در دیگر دروس این کتاب نظیر حماسه‌های ماندگار و دفاع مقدس به متربیان منتقل‌شده است.

امیری نیا ابراز امیدواری نمود ارباب جراید ضمن پایبندی به اخلاق رسانه‌ای پیش از ایجاد تشویش در اذهان عمومی و مرتبط کردن آن به اسنادی انحرافی و ناصواب، موضوع را با متولیان امر مطرح و در فضایی کارشناسی آن را راستی آزمایی کنند. 2امتیاز: 2 (1 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *