اعلام مهمترین برنامه های ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش معتقد است با برگزاری مطلوب مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در سال قبل،  استانداردهای هفته پژوهش در آموزش و پرورش ارتقاء یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست هماهنگی گرامیداشت هفته پژوهش سال 98  وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات سازمان پژوهش برگزار شد. در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین  دکتر علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش و دیگر اعضای این ستاد حضور داشتند.

 دکتر فرهاد کریمی در این نشست اظهارداشت: مراسم‌های گرامیداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش  سال 1378 و قبل از ورود وزارت علوم  به این بخش برگزار می شد و این نشان می دهد که آموزش و پرورش در حوزه پژوهش همیشه پیشرو و پیش قدم بوده است.

استانداردهای هفته پژوهش در آموزش و پرورش ارتقا یافت

وی ضمن تشکر از همه همکاران پژوهشگاه و استان ها در برگزاری مراسمات مربوط به هفته پژوهش سال گذشته بیان داشت: در برنامه های سال قبل، بیشتر به اجرای فعالیت ها توجه کردیم اما امسال نیاز است که دقت بیشتری در این زمینه صورت پذیرد؛ معتقدم برنامه های خوب سال گذشته استانداردهای برگزاری مراسم هفته پژوهش در آموزش و پرورش را ارتقا داد.

 رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ظرفیت پژوهش و تقدیر از پژوهشها در آموزش و پرورش باید متفاوت از وزارتخانه ها ونهادهای دیگر باشد گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم در نقاط مختلف کشور، مدرسه و نماینده دارد و بنابراین تقدیر از پژوهش‌ها در این زمینه متفاوت از تقدیر پژوهش‌ها در وزارت علوم، وزارت جهاد کشاورزی و غیره است.

 وی بیان داشت: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بیانات مقام معظم رهبری، سال رونق و تولید از اولویت‌های آموزش و پرورش است که  روی پژوهش‌ها  سایه می‌اندازد.

طبق اعلام دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش مهمترین برنامه های این ستاد در سال 1398 به شرح زیر می باشد:

  1.  برگزاری مراسم تقدیر از دانش آموزان پژوهشگر و فناور برتر با حضور وزرای محترم علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش
  2. برگزاری مراسم روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش
  3.  معرفی، انتخاب و تقدیر از پژوهشگران برگزیده کشوری
  4. معرفی، انتخاب و تقدیر از معلمان پژوهنده برگزیده کشوری
  5.  معرفی، انتخاب و تقدیر از دانش آموزان پژوهشگر برگزیده کشوری
  6. معرفی، انتخاب و تقدیر از طرح های پژوهشی برگزیده کشوری
  7.  معرفی، انتخاب و تقدیر از پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری برگزیده
  8.  معرفی، انتخاب و تقدیر از تجارب برتر مدیریت پژوهشی در استان ها و معاونت های حوزه ستادی وزارت متبوع
  9.  معرفی، انتخاب و تقدیر از مدیران پژوهش سراهای  برتر دانش آموزی
  10. معرفی، انتخاب و تقدیر از دانشجو معلمان پژوهشگر و دانشجویان تربیت دبیر پژوهشگر برگزیده
  11. تدوین و انتشار ویژه نامه های هفته پژوهش(برگزیده آثارمعلمان پژوهنده برتر، آثاردانش آموزان پژوهشگر برگزیده، معرفی پژوهشگران برتر، طرح های  پژوهشی، تجارب مدیریت پژوهشی، پایان نامه ها و رساله های برتر در حوزه علوم تربیتی، گزارش فعالیت ها و اقدامات پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، مجموعه مقالات و دیدگاه ها)
  12. اهدای لوح نشان پژوهش به یکی از اساتید نخبه حوزه تحقیقات تربیتی و آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *