خنیفر: تقویت دانشگاه فرهنگیان نیاز جامعه است و موجب اشتغالزایی می‌شود

دانشجومعلمان باید با عزت و شایسته پرورش یابند تا معلمان خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشند

حسین خنیفر

نشست  هم‌اندیشی  و پرسش و پاسخ مدیران استانی، روسای پردیس‌ها و مراکز، نمایندگان دفاتر مقام معظم رهبری در استان‌ها و مسئولان حراست با رئیس دانشگاه فرهنگیان و اعضای هیات رییسه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این نشست که درباره ارتباطات استانی مدیران، طرح 31-100، نظارت بر مسائل دانشجومعلمان و بحث التهابات و شرایط فعلی سیاسی کشور انجام شد، حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، بر لزوم اهتمام ویژه در اجرای شدن طرح دانشگاه جامع فرهنگیان، حضور در میان دانشجومعلمان و توجه به مسائل صنفی آن‌ها تاکید کرد.

او گفت: «در حوزه مسائل صنفی و امکانات دانشجویی باید به نحو احسن عمل شود. برای بهبود و ارتقای کیفیت غذای دانشجویی و فضای سراها باید تلاش کنیم.»

خنیفر به نزدیک شدن 16 آذر و روز دانشجو اشاره و بر غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: «معاونت فرهنگی 9 آذر تا 16 آذر را به نام هفته فرهنگی با شعارهای روزانه ویژه نامگذاری کرده است که می‌تواند موثر باشد؛ مدیران برای این روز برنامه داشته باشند. باید از تمام بخش‌های فرهنگی و دانشجویی برای ارائه بهترین کارنامه استفاده کنیم. توجه به سراهای دانشجویی و کسب رضایت دانشجومعلمان بسیار مهم است. ما در خدمت دانشجویانی هستیم که قرار است 30 سال معلم باشد؛ دانشجومعلمان ولینعمتان ما هستند و باید با عزت و شایسته پرورش یابند تا معلمان خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت بر هزینه‌ها، ارائه گزارش‌ها، ارقام و آمار دقیق، به کارگیری نیروهای دقیق و توانمند در امور، حل مسائل مربوط در استان‌ها، حضور موثر و پررنگ مدیران در بین دانشجومعلمان و مسائلی در این زمینه اشاره کرد.

او به لزوم اهتمام مدیران در افزایش ارتباط و تعامل با مسئولان استانی اشاره و بر فعال‌سازی جلسات هیات امنای استانی و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران آموزش و پرورش استان تاکید کرد. خنیفر به امتیازات اجرایی شدن طرح 31- 100 اشاره کرد و از مدیران خواست تا با جدیت این طرح و راه‌اندازی بنیاد خیرین استان‌ها را پیگیری کنند. او افزود: «تقویت این دانشگاه علاوه بر اینکه نیاز واقعی جامعه است، موجبات اشتغال‌زایی در استان را نیز فراهم خواهد کرد.»

حسین خنیفر بر اهمیت برنامه‌ریزی برای محتوای مناسب آموزش و سنجش صلاحیت مهارت‌آموزان ماده 28 در سال پیش رو تاکید کرد و گفت: «بحث برنامه‌ریزی برای پذیرش، آموزش و در نهایت آزمون مهارت‌آموزان به گونه‌ای انجام شود تا ضمن دقت لازم بتوانیم قبل از سال تحصیلی، مهارت‌آموزان تایید و احکام برای حضور آنان در مدارس زده شود.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین در بحث مدیریت هزینه‌ها بر برگزاری نشست‌ها در پردیس‌ها و مراکز دانشگاه و صرف هزینه برای تجهیز آن‌ها اشاره کرد. او درباره حوادث اخیر کشور نیز گفت: «جنس دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان آن سالم و به دور از التهاب است. به جد در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی که میراث شهدای ماست و مقام معظم رهبری ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم هیچ سوء‌استفاده‌ای و هیچ ضربه‌ای به کشور ما زده شود. باید بتوانیم با انجام وظایف به اعتماد نظام به خودمان پاسخ مثبت بدهیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *