برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در 10 هزار مدرسه

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در 10 هزار و 310 مدرسه سراسر کشور، مانور سراسری زلزله و ایمنی برگزار شد.

برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در 10 هزار مدرسه
  • محمد فرید لطیفی در حاشیه مانور سراسری زلزله و ایمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: امروز بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس و در سراسر کشور برگزار شد و بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته 4 دستگاه در برگزاری مانور مدارس، محورهای اصلی هستند و مجموعه‌های امدادی و خدماتی رویکرد اصلی در برگزاری این مانور داشته‌اند.

وی بیان داشت: مدارس اگر ایمن باشد و پیش‌بینی‌های لازم در این مدارس برای مواقع بحران اندیشیده شود،‌ به عنوان یک پناهگاه مناسب در هنگام بحران معرفی خواهند شد و می‌توانیم در قالب برگزاری مانور و آموزش‌های مورد نظر به این هدف برسیم.

لطیفی تأکید کرد: باید مردم محلات را در برگزاری مانور مشارکت دهیم و یک سازماند‌هی در این خصوص اتفاق بیفتد و قطعا در هنگام بحران مردم نقش مهمی را در مدیریت آن دارد.

وی یادآور شد: دنیا به سمت محله‌محوری پیش رفته است و ما نیز باید در کشور از این رویکرد استفاده کنیم و در هنگام بحران ابتدا مردم در صحنه‌ها حضور دارند و سپس دولت و کمک‌های دولتی انجام خواهد شد.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: در حال حاضر در 10 هزار و 310 مدرسه سراسر کشور مانور سراسری زلزله و ایمنی در حال برگزاری است و سناریوی این مانور برای تمامی مدارس به یک شکل است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه افزایش آموزش در مدارس دارید، گفت: در قانون این پیش‌بینی شده است که در کتاب‌های درسی، آموزش و نحوه مدیریت بحران در مدارس آموزش داده شود و ارتباطی بین دانش‌آموزان و خانواده درباره آموزش‌های هنگام بحران برقرار شود.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: در حال حاضر آیین‌نامه کتب درسی آموزش هنگام بحران تدوین شده است و در کتاب‌های درسی سال آینده و در مقاطع مختلف آموزش داده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *