استقبال پرشور دانش‌آموزان از فیلم منطقه پرواز ممنوع

هنگام تماشای فیلم منطقه پرواز ممنوع، حس لبخند، غرور، شگفتی، سکوت و گاهی غم در نوجوانان قابل احساس بود و ابراز تشویق جمعی در برخی از صحنه‌های غرورانگیز هم سالن سینما را مملو از حس نشاط و طراوت می‌کرد.

استقبال پرشور دانش‌آموزان از فیلم منطقه پرواز ممنوع
  • خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: هم اکنون فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع، پرمخاطب‌ترین اثر جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است که مورد استقبال قشر دانش‌آموز و خانواده‌ها قرار گرفته است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مازندران در راستای ایجاد ارتباط موثر بین دانش‌آموزان با اثرهای خوب هنری به برگزاری اکران اختصاصی این فیلم ویژه اعضای خود اقدام کرده است.

در این خصوص با حجت‌الاسلام محمدعلی رضاپور مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان استان مازندران گفت‌وگو کردیم.

* چه شد که اکران اختصاصی برای دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی مازندران برای  تماشای فیلم منطقه پرواز ممنوع برگزار شد؟

با ابتکار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور، تصمیم حمایت خود جوش دانش‌آموزی اعضای انجمن‌های اسلامی از این فیلم سینمایی خوش محتوا و خوش ساخت و نوجوانانه گرفته شد و این امر موجب شد تا ما هم در مازندران این بحث را پیگیری کنیم.

در همین راستا با مدیران سینمایی استان و حوزه هنری نشست‌های خوبی برگزار شد و تصمیم بر این شد که این کار با تفاهم‌نامه دوجانبه و با ایجاد تسهیلات خاص برای اعضای انجمن‌های اسلامی استان صورت پذیرد.

لذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان ساری، پیشنهاد اکران اختصاصی را مطرح کرد که مورد استقبال مدیران سینمایی قرار گرفت.

* اکران اختصاصی فیلم با حضور چه تعداد دانش‌آموز برگزار شد؟

این برنامه با حضور 1000 نفر از دانش‌آموزان پسر شهرستان ساری در سینما سپهر ساری و در نوبت اکران عصر انجام شد.

* از حال و هوای دانش‌آموزان برای ما بگویید؟

شور و اشتیاق وصف نشدنی بچه‌ها برای همه ما جالب بود از جمعیت متراکم در سالن انتظار تا پیاده‌روی اطراف سینما مملو از نوجوانان پرشور و اشتیاق بود که بی‌صبرانه منتظر باز شدن درِ سالن بودند؛ بعضی از بچه‌ها هم به همراه خانواده آمده بودند.

* نظر دانش‌آموزان درباره این فیلم چه بود؟

در جای جای فیلم حس لبخند، غرور، بهت، سکوت و غم در نوجوان‌ها قابل احساس بود و ابراز تشویق جمعی در برخی از صحنه‌های غرورانگیز هم سالن سینما را مملو از حس نشاط و طراوت می‌کرد.

در انتهای فیلم نیز در گفت‌وگوها می‌شد تأثیر صحنه‌ها و سکانس‌های جذاب فیلم را کشف کرد.

* به عنوان یک مسؤول تربیتی، محتوای این فیلم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آنچه در این برنامه‌ها اهمیت دارد ایجاد ارتباط موثر دانش‌آموزان به واسطه تشکل‌های امین دانش‌آموزی با پدیده‌های اجتماعی و هنری است و حمایت از آثار فاخر که توسط نیروهای جوان مؤمن انقلابی تهیه و تولید می‌شود نیز یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های تشکل‌های انقلابی است.

محتوای این فیلم نیز با توجه به پرداختن همزمان به چند موضوع مهم اجتماعی، سیاسی و امنیتی و نیز ایجاد و تقویت حس خلاقیت و نوآوری در نوجوانان، فاخر و قابل تأمل است.

امیدواریم که شاهد تولیدات بیش از پیش این نوع آثار فاخر سینمایی باشیم. لازم به ذکر است این روند حمایتی برای سایر آثار سینمای مشابه نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *