توزیع دوباره شیر در مدارس به‌شرط تأمین بودجه

با وجود اینکه پیش از این براساس تصمیم پنجمین جلسه بررسی طرح توزیع رایگان شیر مدرسه قرار شد از ابتدای آبان ماه سال جاری این طرح در هشت استان کمتر برخوردار اجرایی شود، وزیر آموزش‌وپرورش می‌گوید: مشکل بر سر تأمین اعتبار است.

توزیع دوباره شیر در مدارس به شرط تأمین بودجه

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش درباره توزیع شیر در مدارس که پیش از این وعده آن از ابتدای آبان داده شده بود، اظهار‌کرد: مشکل بر سر تأمین اعتبار است و امسال صحبت شد که 300 میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس اختصاص یابد، به‌محض اینکه این اعتبار دریافت شود شیر مدارس را توزیع می‌کنیم. براساس وعده‌ای که به من داده شده اگر اعتبار تأمین شود، توزیع شیر را آغاز می‌کنیم البته تلاش می‌کنم این اعتبار را پیگیری و دریافت کنم.

توزیع شیر از ابتدای آبان!

به گزارش تسنیم، پیش از این براساس تصمیم پنجمین جلسه بررسی طرح توزیع رایگان شیر مدرسه، قرار شد از ابتدای آبان ماه سال جاری این طرح اجرایی شود در همین رابطه، عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی ابلاغیه‌ای نحوه اجرای این طرح در سال جاری را به انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ابلاغ کرد که براین‌اساس هشت استان کمتربرخوردار بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان برای توزیع رایگان شیر مدرسه در نظر گرفته شدند.

همچنین رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به اینکه شیر مدارس از چه‌زمان توزیع می‌شود، گفته‌بود: “وزارت آموزش و پرورش منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه است تا کارخانه‌هایی که در این طرح مشارکت دارند برای انعقاد قرارداد دعوت شوند. براساس تماس صورت‌گرفته با سازمان برنامه و بودجه، این سازمان اعلام کرده است که 180 میلیارد تومان در ردیف بودجه برای توزیع شیر در مدارس 8 استان کمتربرخوردار کشور تصویب شده است.

بیشتر بخوانید

منابع مالی برای توزیع شیر رایگان در مدارس هر سه ماه یک‌بار به حساب آموزش و پرورش ریخته می‌شود، در حال حاضر آموزش و پرورش منتظر ابلاغ از سوی سازمان برنامه و بودجه است تا کارخانه‌ها برای انعقاد قرارداد دعوت شوند، اما هنوز تاریخی برای این امر اعلام نشده است. سازمان برنامه و بودجه باید ابتدا مبلغ مورد نیاز توزیع سه ماه توزیع رایگان شیر مدارس را به حساب آموزش و پرورش واریز کند اما ظاهراً هنوز پولی واریز نشده است.”

به گزارش تسنیم، به‌نظر می‌رسد مشکل همیشگی تأمین اعتبار، این‌بار دامن‌گیر توزیع شیر در مدارس شده و باعث شده است چند سالی پای شیر از مدارس قطع شود.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *