روش‌ها و وسایل رقابت‌زا از دوره ابتدایی حذف شود

مدیرکل دفتر دبستان آموزش و پرورش گفت: کیفیت‌بخشی به خدمات آموزشی و پرورشی از سیاست‌های راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایسنا، مرتضی شکوهی در همایش توانمندسازی معاونان آموزشی مدارس ابتدایی استان همدان با اشاره به تأکید وزیرآموزش‌وپرورش بر اصل کیفیت‌بخشی، اظهارکرد: ازنظرکمی در بیشتر بخش‌ها وضعیت خوبی داریم.

مدیرکل دفتر دبستان آموزش و پرورش کیفیت‌بخشی را دغدغه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت خواند و افزود: باید تلاش کنیم میزان توانمندی‌ها و مهارت‌های دانش آموزان ارتقاء یابد لذا باید تدابیری بیاندیشیم که در بحث کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس اطمینان بیشتری نسبت به گذشته پیدا کنیم.

شکوهی توسعه عدالت آموزشی را از دیگر موضوعات مورد تأکید وزیرآموزش و پرورش مطرح کرد و گفت: در موضوع توسعه عدالت آموزشی، منظور تناسب خدمات آموزشی و پرورشی با شرایط و نیازهای افراد در موقعیت جغرافیایی خاص آن‌ها است.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش نشاط، طراوت، شادابی و انگیزش دانش آموزان در محیط‌های متنوع یادگیری، خاطرنشان کرد: برنامه‌های نشاط‌ آور در مدارس باید مبتنی بر ارزش‌های دینی و ملی دنبال شود.

مدیرکل دفتر دبستان با اشاره به اهمیت ارتباط خانواده با مدرسه، اظهارکرد: خانواده همیشه به‌عنوان نهاد نخستین، اثربخشی بالایی در تربیت بچه‌ها دارد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، شکوهی توجه به حوزه فناوری و هوشمندسازی مدارس را از دیگر موارد مورد تأکید وزیرآموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: باید مدیریت استفاده از محیط های مجازی را به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی با تأکید بر حذف هر نوع وسایل و روش‌های رقابت‌زا در دوره ابتدایی، گفت: دوره ابتدایی دوره رقابت نیست؛ بلکه دوره باهم بودن، درکنار هم بودن و مشارکت گروهی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *