درسی که خلاءهای تربیتی دانش‌آموزان را رفع می‌کند

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی بابیان اینکه درس “تفکر و سبک زندگی” تنها نقطه تلاقی مربیان پرورشی و مشاوران بادانش آموزان است تأکید کرد که این درس می‌تواند بسیاری از خلاء‌های تربیتی دانش آموزان را برطرف کند.

به گزارش ایسنا، مسعود شکوهی در جلسه هماهنگی با دبیرخانه کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، اظهارکرد: جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی چند سالی است که اجرا می‌شود و نتایج خوبی را به همراه داشته و خوشبختانه همکاران نسبت به آن اقبال خوبی داشته‌اند که امسال بنا بر تجربه و توانمندی خوبی که استان یزد در این زمینه داشت دبیرخانه جشنواره دوره‌های ششم و هفتم را به مدت دو سال به استان یزد واگذار کردیم. 

وی بابیان اینکه تاکنون ۵ دوره از این جشنواره برگزارشده است، تصریح کرد: تجربیات ارزشمندی طی این ۵ سال به‌دست‌آمده که امیدواریم با تلاش همه همکاران در استان یزد شاهد جشنواره‌ای متفاوت همراه با نوآوری و خلاقیت طی دوره‌های ششم و هفتم باشیم. 

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که درس تفکر و سبک زندگی تنها نقطه تلاقی مربیان پرورشی و مشاوران بادانش آموزان است که مربی و مشاور باید درکلاس با توجه نقش راهبری تربیتی که در مدرسه دارند به مطالبات و نیازهای دانش آموزان در این زمینه پاسخ بدهند.

وی در ادامه اضافه کرد: متأسفانه امروزه تصور اشتباهی بین خانواده‌ها به وجود آمده که تعلیم نکات تربیتی و منش‌های اخلاقی را جزء وظایف مدارس می‌دانند و تنها تأمین خوراک، پوشاک و مسکن فرزندانشان را وظیفه خود می‌دانند و هیچ تلاشی برای آموزش رفتارهای ابتدایی اخلاقی به فرزندانشان نمی‌کنند که همین امر موجب بروز شکاف بین نسلی در بین دانش‌آموز و والدین می‌شود.

شکوهی اذعان کرد: اگر معلمی خلاق و توانمند برای تدریس درس تفکر و سبک زندگی انتخاب شود می‌تواند بسیاری از خلاءها و نواقص تربیتی را برای دانش آموزان جبران کند و اگر این اتفاق نیافتد ممکن است دانش آموزان به دلیل فقدان مسائل تربیتی هزینه‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید همه همکاران درس تفکر و سبک زندگی را با جدیت دنبال کنند، گفت: به نظر می‌رسد باید یک محتوای خوب کمک‌آموزشی برای معلمان این درس تدوین شود تا معلم بتواند مطالب این درس را با استفاده از ظرفیت همه دانش آموزان در کلاس تبیین و تشریح کنند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم که جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی به‌عنوان یک برند علمی و اجرایی در آموزش‌وپرورش تبدیل شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *