تخلف اردوهای دانش‌آموزی کمتر از یک و نیم درصد است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام استانداردهای لازم در یک برنامه اردوهای برای بالا بردن ابعاد مختلف ایمنی و رخ ندادن یک حادثه به کار گرفته می‌شود تخلف در برنامه‌های اردویی را کمتر از یک و نیم درصد و عمدتا مربوط به نداشتن سرپرست یا دوره ندیدن اعلام کرد.

تخلف اردوهای دانش‌آموزی کمتر از یک و نیم درصد است

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار داشت: اردوهای دانش‌آموزی جزئی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای نهادینه سازی آموزه‌های تربیتی است.

وی این اردوها را بخشی از برنامه درس ملی و مکمل آن دانست و اضافه کرد: این اردوها از بخش‌های مختلف علمی، آموزشی، تفریحی، زیارتی و راهیان نور در قالب منطقه‌ای، درون شهری و برون شهری و استانی تشکیل شده که امنیت و برگزاری در راستای اهداف برنامه ریزی شده مهم‌ترین جزء اردوهای دانش‌آموزی محسوب می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام دغدغه‌مان را با تمهیدات لازم برای بالابردن استاندارد و ایمنی اردوها به کار گرفتیم، خاطرنشان کرد: استانداردسازی نیروی انسانی با برگزاری دوره‌های مربیان و سرپرستان، طراحی دستورالعمل‌های مربوط برای چارچوب دادن به برنامه‌های اردویی، تصویب آئین نامه اردوها در شورای عالی آموزش و پرورش و به روزآوری و ابلاغ دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

کاظمی استانداردسازی وسایل نقلیه را به عنوان دغدغه مهم اولیاء یکی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و افزود: فرآیند اردوها در سامانه و مرکز کنترل اردویی کاملا کنترل، تعقیب و رصد می‌شود و مجوز بعد از اطمینان از تمام مراحل صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده نشدن از وسایل نقلیه جاده‌ای و به کارگیری حمل و نقل ریلی تأکید مؤکد وزارت بوده معتقد است آن چه به ذهن رسیده و در وسع وزارت بوده برای تأمین امنیت اردوها به کار گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به حوادث جاده‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته 17 میلیون نفر روز اردو در کشور برده‌ایم که 13 میلیون نفر روز اردوهای درون استانی و حدود 4 میلیون درون شهری بوده که کمترین حوادث را داشته‌ایم ولی همان‌طور که در حوادث جاده‌ای بسیاری از اتفاقات دست خود مردم نیست، اردوهای ما هم از این قاعده مستثنی نیست و بعضی عوامل از دست و اختیار ما خارج است.

کاظمی با تأکید بر اینکه تمام ایمنی مربوطه رعایت می‌شود، یادآور شد: اگر درصد و آمار بگیریم آمار قابل ملاحظه‌ای نیست و مثلا یک حادثه در کمربندی تبریز ماشین با سرعت پایین در حال حرکت لیز خورده و چپ می‌کند که این اتفاقات غیرطبیعی است.

وی با بیان اینکه یک حادثه هم برای ما مهم است به خانواده‌ها اطمینان داد با به کاربردن تمام استانداردهای لازم در یک برنامه اردویی در ابعاد مختلف ایمنی را بالا برده و تلاش می‌کنیم یک حادثه هم رخ ندهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان با اعلام اینکه تمام اردوها به ویژه راهیان نور دقیق رصد می‌شود تخلف اردویی را کمتر از یک و نیم درصد و عمدتا مربوط به نداشتن سرپرست یا دوره ندیدن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *