مدارس آذربایجان شرقی در زلزله آسیب جدی ندیدند

طی ارزیابی‌های صورت‌گرفته تیم‌های فنی و مهندسی، هیچ کدام از مدارس آذربایجان شرقی در زلزله اخیر که در این استان به وقوع پیوست، آسیب جدی ندیدند.

مدارس آذربایجان شرقی در زلزله آسیب جدی ندیدند
  • به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پی وقوع زلزله اخیر در آذربایجان شرقی، معاونین فنی و نظارت و توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان صبح امروز به منظور بازدید از فضاهای آموزشی مناطق زلزله‌زده به آذربایجان شرقی سفر کردند.

در این بازدید که تیم‌های فنی استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان نیز همراه بودند، فضاهای آموزشی در شهرستان میانه و روستای ورنکش و ترکمنچای که کانون زلزله بودند، مورد بازدید و بررسی‌ قرار گرفت.

همانطوری که انتظار می‌رفت ساختمان‌های فضاهای آموزشی در این حادثه دچار آسیب نشدند. بر اساس تجارب به دست آمده از زلزله کرمانشاه و تحلیل نقاط آسیب‌دیده و نوع آسیب‌ها، نقشه‌های مدارس مورد بازنگری قرار گرفته و بر اساس آخرین ویرایش‌های ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی کشور، بازطراحی انجام شده و با ارائه نقشه‌های جدید، جزئیات اجرایی مناسب تهیه و در مدارس اجرا شد.

طی ارزیابی تیم‌های فنی و مهندسی مشخص شد که ساختمان‌های مدارس دچار آسیب نشدند و تنها دیوار محوطه ۳ مدرسه قدیمی در روستاهای ورنکش و ترکمنچای دچار آسیب جزئی شدند که ترمیم و بهسازی آنها در دستور کار فوری اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی قرار گرفته و از صبح فردا عملیات اجرائی ترمیم و اصلاح آنها انجام می‌شود.

همچنین مدارس برای برقراری کلاس‌های درس هیچ مشکلی ندارند و با صلاحدید اداره‌کل آموزش و پرورش استان دانش‌آموزان می توانند در مدارس حضور یافته و امر تعلیم و تربیت ادامه یابد.

در همین خصوص وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: از همکارانم خواستم مثل گذشته مدارس به عنوان پایگاه‌های امداد و نجات برای خدمت‌رسانی به مردم در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد. برگزاری کلاس‌های درس برای دانش آموزان مناطق زلزله‌زده در محل‌های اسکان موقت مورد نظر است.

باتوجه به پایایی و اطمینان از استحکام ساختمان‌های فضاهای آموزشی، در این زلزله نیز مدارس به عنوان پایگاه‌های امداد و نجات و مرکز مدیریت بحران مورد استفاده قرار گرفته است.

در زلزله بامداد امروز که به قدرت ۵/۹ ریشتر مناطقی از آذربایجان شرقی را لرزاند، خساراتی به این استان وارد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *