استکبار ستیزی الفبای استقلال

استکبار ستیزی الفبای استقلال
سابقه رویارویی جبهه استکبار و استعمار با مردم ایران به سالها پیش برمیگردد و نبرد مردم ایران با مستکبران برای استقلال، ریشه در تاریخ مردممان دارد. در طول تمام این سالها مستکبران عالم همواره مخالف استقلال مردم بودند زیرا استقلال ایران با منافع آنها در تعارض بود. اما پس از انقلاب اسلامی این رویارویی و مخالفت به یک جنگ تمام عیار بدل شد. مستکبرین شرق و غرب که تا قبل از انقلاب هر حرکت مردمی علیه استعمار و در راستای استقلال را توسط مزدوران خود که همان حاکمان ایران بودند، متوقف میکردند، بعد از انقلاب خود وارد میدان شدند و از هر حربه ای برای متوقف کردن حرکت قطار انقلاب استفاده میکنند. آنها وقتی در جنگ سخت شکست خوردند و بعد از هشت سال از این حربه نا امید شدند به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی روی آوردند.
امروز بعد از گذشت نزدیک به سی سال که از شروع این جنگ میگذرد این سوال مطرح میشود که نتیجه این جنگ سی ساله چه شده‌است؟
رهبر معظم انقلاب معتقدند که ما در جنگ فرهنگی پیروز شدیم. اما چگونه؟
در ابتدای دهه ۷۰ و با شروع تهاجم فرهنگی، ما در مقابل، اقدام به راه اندازی کاروانهای راهیان نور کردیم و پایگاه های بسیج مساجد جوانان را جذب کرد، از نتایج این اقدامات، تربیت جوانان متعهد و انقلابی بود که در همه عرصه ها فعالند مانند جوانان مدافع حرم و امثال شهید حججی ها.
 
با تمام تبلیغاتی که با هزینه های هنگفت در رسانه های بیگانه و گاها خودی! برای بدحجابی میشد اما زنان ورزشکار ما در عرصه های بین المللی با حجاب خود نشان دادند می شود موفقیت کسب کرد و حجاب مانع حضور زن در اجتماع نیست و همین امر باعث شد تا در بین مردم کشورهای دیگر کمپین های حجاب تشکیل شود.
 
در حوزه های مذهبی در کشور های غربی در ایام محرم پویش تقدیم گل و آب معدنی با روایات حسینی و مذهبی در میان مردم به راه افتاد. راهپیمایی عظیم اربعین حسینی علیه السلام هر سال بهتر و با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود و نمایشی از اقتدار جهان تشیع است. مراسمهای مذهبی نظیر اعتکاف با حضور پررنگ جوانان در مساجد روز به روز بهتر برگزار میشود.
 
در فضای مجازی شاهد ورود ارتش تاریکی دشمن هستیم که برای گمراهی مردم به میان آمده اما در مقابل ارتش سایبری تکاوران جنگ نرم با قدرت در مقابل شبهه افکنی ها ایستاده اند، امام خامنه ای بارها فرمودن�

افسران جنگ نرم در عرصه فرهنگی بسیار خوب عمل کردند.
با در نظر گرفتن تمام این فتوحات اما باید این حقیقت را پذیرفت که؛ درست است که دشمن آن طور که برنامه ریزی کرده موفق نبوده اما باید قبول کنیم که با هزینه های هنگفتی که کرده است متاسفانه موفقیتهای ناچیزی به دست آورده و ما باید این آسیب های دشمن را هم در کنار موفقیت ها ببینیم و فتوحات چشمگیر نباید چشم ما را در مقابل آسیب های فرهنگی کشور ببندد!
باید با مطالبه گری از مسئولان ارشد فرهنگی کشور بخواهیم که وظیفه شان را درست انجام بدهند. وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد اسلامی و در راس، صدا و سیما، در این سالها متأسفانه غفلت هایی کرده اند و گاها مرتکب اشتباهاتی شده اند که متاسفانه بعضی از این اشتباهات را هنوز هم تکرار میکنند. به عنوان نمونه سینمای فعلی ایران به اعتراف برخی کارشناسان این حوزه، در متن و محتوا برچسب جمهوری اسلامی را بر پیشانی دارد، اما در مواردی حافظ منافع فرهنگی جمهوری اسلامی نیست! مصداق این مدعا فیلم اخیر خانه پدری است که سازندگان بر نمایش صحنه های ضد دین آن با تمام مخالفت ها همچنان اصرار دارند.
امام خامنه‌ای در کنار این بیانات ارزشمند که به نیروهای دلسوز انقلابی امیدواری میدهد، مدام خطر شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی را گوشزد کرده اند، افسران جنگ نرم در کنار این اقدامات باید از مسئولان ارشد فرهنگی کشور بخواهند تا اشتباهات گذشته را جبران و با یک برنامه درست و کارشناسی شده اقدامات دشمن را خنثی کنند، نه این که با امکانات نظام اسلامی با آنها همراه شوند!
ما به جوانها گفتیم افسران جنگ نرم هستید، شما [اساتید] هم فرماندهان جنگ نرم هستید؛ خیلی خب، فرماندهی کنید، نقش‌آفرینی کنید. جنگ نرم در جریان است. از آن‌روزی که بنده گفتم «جنگ نرم» تا امروز که چند سال است، شدّت این جنگ چند برابر شده. دشمن دارد میجنگد با ما. ….. با ما دارند از همه‌طرف از لحاظ فرهنگی میجنگند. خب باید خودمان راآماده کنیم ۱۳۹۵/۰۳/۲.
مطالبات رهبری باید توسط افسران جنگ نرم به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، مسئولان ارشد فرهنگی کشور باید در مقابل هر اقدامی که انجام می دهند پاسخگو باشند و در مقابل پروژه نفوذ فرهنگی دشمن بایستند.
وقتی دشمن در این جنگ فرهنگی با اتاق های فکر قدرتمند متشکل از پژوهشگران برتر در حوزه های روانشناسی و علوم اجتماعی �

طراحی برنامه علیه بنیانهای فرهنگی و اجتماعی کشور میپردازد، آیا ما نباید جهت مقابله با این برنامه ها از هیئت های اندیشه ورز قوی در راس دستگاههای فرهنگی کشور نظیر سه دستگاه فوق استفاده کنیم؟ جواب این سوال در فرمایشات رهبر انقلاب پاسخ داده شده و باید عملیاتی شود.
اساتید حوزه ودانشگاه فرماندهان جبهه جنگ نرم, فرماندهان ارشد و طلاب و دانشجویان افسران جوان جنگ نرم هستند .فرماندهان ارشد جنگ نرم، لازم است دید کلان داشته باشند و با سرکشی نامحسوس به قرارگاههای دشمن، اتاقهای فکر تشکیل دهند تا با همفکری یکدیگر، راهکارهای مقابله با جنگ نرم را تدوین کرده، به آن عمل نمایند.در تدوین این راهکارها باید توجه داشت در حد امکان از روشهای خشونت‌آمیز پرهیز شود، انتقاد سالم آموزش داده شود، روحیه امید بیدارگردد، قدرت تحلیل تقویت گردد و از ذکر اسامی در حد امکان پرهیز شود
همانطور که امام خامنه ای خطاب به جوانان فرمودند اگر به خود باور داشته باشید، آمریکا و بزرگتر از آمریکا هیج غلطی نمی تواند بکند، خوشبختانه با عنایات حق تعالی و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب این خدعه ها و نیرنگ ها در همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… با شکست روبرو شده و میشود اما قیدی که رهبری به آن اشاره کردند یک باید مهم است «باور به نیروی خود» باوری است که نه تنها در جوانان بلکه در مسئولین هم باید عمیق تر شود.

13:37

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *