همایش اولین انتخابات وگام دوم انقلاب برگزار شد



در آستانه 13 ابان وبا توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی به همت کانون تربیت اسلامی استان اصفهان برگزار شد انچه در زیر می اید گزارشی از این مراسم است .این برنامه در موسسه فرهنگی و مذهبی حب الائمه علیهم السلام،خیابان آتشگاه، خیابان وحدت، جنب مخابرات برگزار شد وسخنران آن نیز استادمحسن نصری
بود .

وی ابتدا به نقش مردم در تعیین سرنوشت خود از منظر قرآن و عترت اشاره کرد و اضافه کرد: تمامی زحمات پیامبر (ص) و بیعت تاریخی غدیر به واسطه عدم همراهی مردم به جایی منتهی شد که حق حضرت علی (ع) غصب شد و حضرت زهرا (س) به شهادت رسید یا در قضیه حکمیت به واسطه عدم همراهی سپاهیان حضرت علی (ع) با ایشان گرفتار جنگ نرم دشمن شدند و مردم در مشارکت سیاسی خود به واسطه عدم اطاعت از حضرت علی (ع) به ابوموسی اشعری رای داده شد و کار به جایی که نباید رسید و شهادت حضرت علی (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) را به همراه داشت در حالی که اگر مردم با ولی خدا همراهی داشتند، مسیر تاریخ به گونه ای دیگر رقم می خورد.
وی با بیان اینکه انتخابات یکی از نمادهای اصلی مشارکت سیاسی مردم است، افزود: متاسفانه هنوز اهمیت این حضور در انتخابات برای مردم به خوبی تبیین نشده است و مردم به قداست و جایگاه عبادی شرکت در انتخابات آگاه نیستند ماباید بدانیم انتخابات یک امر عبادی است تا فردی را انتخاب کنیم که زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد.


آقای محسن نصری ازاساتیددانشگاه وهادیان سیاسی سپاه در این مراسم با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بیداری منطقه، گفت: اگر رژیم صهونیستی روزی در جنگ شش روزه چهار کشور اسلامی را اشغال کرد، به برکت بیداری امت اسلامی نتوانست در جنگ سی و سه روزه حتی یک روستای کوچک را اشغال کند.
وی ادامه داد: ترامپ اذعان کرده است که هفت هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است و به گفته وی ایران تنها۱۶میلیارد دلار هزینه کرده است که بر فرض درستی گفته او، ایران سالی دو میلیارد و 500 میلیون دلار و آمریکا سالی هزار میلیارد دلار هزینه کرده است ولی امروز پیروز میدان جمهوری اسلامی است و شاهد جهانی شدن اربعین هستیم.
این هادی سیاسی افزود: امروز برخی استراتژیست های آمریکایی نیز دم از افول این رژیم سر می دهند


نصری با بیان اینکه حضور حد اکثری و انتخاب اصلح دو رسالت ما در زمینه سازی برای مشارکت سیاسی مردم است، ادامه داد: در جامعه ما اینگونه به ذهن متبادر می شود که شورای نگهبان افراد را تایید یا رد صلاحیت می کند در حالی که در اصل تایید و رد صلاحیت ها به عهده وزارت کشور است و شورای نگهبان بر این ماجرا نظارت دارد و اگر اشتباهی توسط وزارت کشور صورت گیرد برطرف می کند و باید بدانیم تایید شورای نگهبان به معنای داشتن نمره ۲۰برای یک کاندیدا نیست بلکه این ها حداقل ها است و تایید شورای نگهبان یعنی نمره فرد بالای ۱۰ است و مردم باید خود نمرات بهتر را انتخاب کنند و بدانیم نمره ۲۰کامل نیز وجود ندارد چون نمره 20 کامل مخصوص معصومین (ع) است.
وی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در نظارت بر حسن اجرای انتخابات، گفت: نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عهده شورای نگهبان نیست و به عهده مجلس شورای اسلامی است و لذا می بینیم مشکلات و ورود افراد فاقد صلاحیت در این انتخابات بسیار بالا است کما اینکه مفاسد و اشکالات برخی شوراهای شهر گواهی بر این مدعا است.
درحاشیه همایش فرهنگیان انقلابی اصفهان کتاب”حماسه انتخابات” نوشته سخنران محترم جلسه به عنوان جدیدترین اثر درخصوص انتخابات درمعرض دیدحضارقرارگرفت و پنجاه یک نسخه آن نصف قیمت سال گذشته(۲۵۰۰تومان)به فروش رسید

وی ضمن اشاره به اهمیت انتخابات در این دوره به بخش هایی از تاریخ اسلام و انتخاب اصلح اشاره کردند.
ایشان سیاسی تریرن کتب را قرآن و نهج البلاغه معرفی کرد و لزوم مطالعه و تفکر در این دو کتاب مظلوم و نورانی را به همگان مخصوصا جوانان توصیه کردند.
در این قرآن بعضی جاها به شکست های امت اسلام اشاره می کند و علت آن را اختلاف و تفرقه و همچنین عدم حرف شنوی از پیامبر را معرفی می کند.
آقای نصری در قسمت دیگری از سخنان خود به زمان حضرت علی ع و جنگ صفین اشاره کرد و گفت معاویه در آستانه شکست خود قرآن ها را بر سر نی کرد و یاران بی بصیرت حضرت دست از جنگ برداشتند و کار به حکمیت رسید. از طرف معاویه امروعاص معرفی شد و نظر حضرت علی این بود که انتخاب اصلح مالک اشتر است ولی مردم گفتند او خشونت طلب است و بجای آن ابوموسی اشعری را انتخاب کردند و بخاطر عدم حضور مردم امام تنها ماند. و بعد از مدتی که به اشتباه خود پی بردند گفتند ما توبه می کنیم و به حضرت علی ع هم گفتند شما هم که رهبر ما بودید باید توبه کنید.
در زمان حضرت امام رضا ع نیز عدم حضور مردم باعث شد که امام به زیر بار ولایت عهدی بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *