دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش با اشاره به اینکه مصوبه حذف تنوع مدارس نیازمند بررسی دقیقتر است، گفت: بارها اعلام کردیم، کمیسیون آموزش مجلس برای ارائه طرح در حوزه آموزشوپرورش نظرات کارشناسی شورای عالی را دریافت کند اما توجهی نمیشود.
مهدی نوید ادهم در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره مصوبه مجلس برای حذف تنوع مدارس اظهارکرد: هماکنون هم دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی داریم و در مدارس غیردولتی هم شاهد تنوع هستیم و در مدارس دولتی که انواع مختلفی همچون هیئتامنایی و شاهد وجود دارد نوع اداره مدرسه متفاوت است.
وی افزود: در بحث حذف تنوع مدارس به ویژه بحث مدارس سمپاد به تأمل و بررسی بیشتر نیاز است، با کلیت حذف تنوع مدارس موافق هستیم و سند تحول بنیادین هم بر عدم تنوع تاکید دارد اما کم و کیف آن به کارشناسی بیشتری نیاز دارد.
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش گفت: اگر مقدمات لازم فراهم شود، حذف تنوع مدارس به صلاح است در بحثی که برای حذف آزمونهای زائد و آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد داشتیم نقدهای زیادی مطرح شد که بسیاری از مدارس دولتی کشش پرداختن به استعدادهای برتر را ندارند و ابتدا باید بسترهای لازم را فراهم کرد و تا زمانی که بسترها آماده نباشد، حذف مدارس به یکباره موجی در جامعه ایجاد خواهد کرد.
نوید ادهم درباره اینکه آیا مجلس برای ارائه طرحها و پیشنهادات در حوزه آموزشوپرورش با شورای عالی آموزشوپرورش مشورت میکند، بیانکرد:قانون مصوب شورای عالی به صراحت اشاره دارد که هر طرح و لایحه قبل از تصویب در مجلس باید در این شورا بررسی شود و به عنوان مرجع تخصصی نظرات کارشناسی خود را ارائه دهد ما نیز بارها اعلام کردیم همانطور که مجلس نظرات کارشناسی و مشورتی مرکز پژوهشها را دریافت میکند، کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز نظرات کارشناسی شورای عالی آموزشوپرورش را دریافت کند اما در عمل توجهی نمیشود.