وزیر آموزش و پرورش: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش تقویت فرایند یادگیری است

مهمترین ماموریت آموزش و پرورش تقویت فرایند یادگیری است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی در دنیای پر شتاب امروز جامعه ای کنش موثر را ندارد یعنی یک اختلالی در جریان یادگیری ایجاد شده است و مهمترین ماموریت آموزش و پرورش این است این فرایند راتقویت کند.به گزارش خبرنگار مهر؛ محسن حاجی میرزایی در مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان که صبح امروز در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: هیچ اتفاق مهمی در آموزش و پرورش رخ نمی دهد مگر در چنین ترکیبی رخ بدهد. وی ادامه داد: ماموریت های آموزش و پرورش نیازمند همکاری عمیق و گسترده بین اولیا و مربیان است. وی ادامه داد: دستاوردهای مهم تعلیم و تربیت در پرتو مشارکت خانواده ها محقق می شود. هر چه پیوند محکمتر شود، برکات بیشتری عایدمان می شود و هر چه بیشتر جلوی مخاطراتی که این پیوند را به خطر می اندازد بیاستیم. من به شکلی از پیوند اعتقاد دارم که در همه سطوح تعلیم و ترببت باشد. وی اظهار کرد: یادگیری فراگیرترین رفتار انسانهاست و با ما انسانها همراه است. تمایزهایی که بین انسان ها و بین جوامع وجود دارد، محصول جریان یادگیری است وهر چه فرایند یادگیری موثر تر باشد جامعه بالاتر می رود. اختلال در جریان یادگیری اختلال در فرایند زندگی است و آثارش به سادگی قابل جبران نیست. وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اگر در جریان یادگیری جمعیتی به ندرت در حیات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی آن جامعه بروز و ظهور می کند. وقتی در دنیای پر شتاب امروز جامعه ای کنش موثر را ندارد یعنی یک اختلالی در جریان یادگیری ایجاد شده است و برای همین مهمترین ماموریت آموزش و پرورش این است این فرایند را تقویت کند.بچه های ما باید نقش های متنوعی را ایفا کنند و برای ایفای موثر نقش ها نیازمند یادگیری هستند. وقتی فرزندان ما در حال یادگیری هستند و ما یاد نمی گیدیم این دیوار ایجاد می شود و فاصله میان خانواده و بچه ها رخ می دهد و آسیب ها زاده می شود. باید پیوند بچه ها و خانواده ها را قوی کنیم تا مصونیت از آسیب داشته باشیم. مدرسه کانون یادگیری محل و خانواده است. تکمیل می شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *