رتبه بندی معلمان به سبک جدید یا جبران معوقات قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد معلمان

رتبه بندی معلمان به سبک جدید یاجبران پرداخت معوقات قانون مدیریت خدمات کشوری درموردمعلمان

انچه در زیر می اید دیگاه یکی از معلمان  زحمت کش ودلسوز نظام تعلیم وتربیت در استان سیستان وبلوچستان  جناب محمد نستوه است که ضمن تشکر از وی بابت ارسال این متن توجه شما را به مطالعه ان جلب می کنیم .

درسال ۹۴که سندکلیات نظام رتبه بندی معلمان درشورای عالی انقلاب فرهنگی وسپس مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ، براساس متن مذکورقراربراین بودنظام سنجش صلاحیت ورتبه بندی معلمان باهدف ایجادسازوکارهای لازم درتوسعه توانمندی های معلمان ، گسترش هدفمندحمایت های مادی ومعنوی ، اصلاح روندهاوفرآیندها ، افزایش انگیزه و بروزخلاقیت ونوآوری براساس سه راهبرد «الگوی شایستگی » «نتایح عملکردی» و رویکردرقابتی به اجرادرآید ولی متاسفانه باتعلل وتغافل شورای عالی آموزش وپرورش و وزیران کم جایگاه آموزش وپرورش دردولتهای یازدهم ودوازدهم اجرانشد . حتی درسال ۹۶و۹۷که براساس فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تقریبا همه وزارتخانه ها چراغ خاموش امتیازات ویژه ای رادراحکام کارکنانشان اعمال نمودند وزارت آموزش وپرورش به دلیل بی کفایتی مسؤلین وقت ازاین قافله عقب ماند. بخشنامه ای که الان تحت عنوان رتبه بندی معلمان قراربراجرای آن هست واقعا رتبه بندی نیست ، بلکه قرارهست طبق اعتبارابلاغی ازسوی سازمان برنامه وبودجه، مبلغی به انتهای فیش حقوقی معلمان درآستانه انتخابات مجلس ونگاه سیاسی افزوده شود امیدواریم بانهایی شدن زیرنظامهای سندتحول بنیادین واجرای سندتحول دردولت آینده وبا یک نگاه حاکمیتی ملی شاهداقدامات اساسی برای سنجش صلاحیت ، افزایش انگیزه وبروزخلاقیت ومعیشت معلمان باشیم .

محمد نستوه معلم بازنشسته سیستان وبلوچستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *