علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره امکام توزیع شیر در مدارس، اظهار کرد: شیر مدارس با وجود آنکه در قانون بودجه ردیف دارد ولی هنوز به ما ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار، پیشنهادی دارد که اگر انجام نگیرد برای ۸ استان محروم کشور، شیر اختصاص دهند و خودشان حمایت کنند و توزیع کنیم.

الهیار ترکمن تصریح کرد: ان‌شاءالله امسال بحث شیر را خواهیم داشت یا از طریق شکل مرسوم قدیم یا همان شیوه که ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده است.

وی پاسخ به این پرسش که «آیا معوقات شیر سال‌های گذشته به آموزش و پرورش پرداخت می‌شود؟»، گفت: شیر مدارس در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اجرا نشد و اینگونه نیست که معوقات داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: سعی می‌کنیم این طرح را سراسری اجرا کنیم ولی اگر نشد، پیشنهاد ستاد تنظیم بازار را برای ۸ استان را خواهیم داشت.

به گزارش فارس، طرح توزیع شیر رایگان در مدارس کشور از سال 1379 با پوشش قرار دادن 10 هزار دانش‌آموز در کشور آغاز شد؛ این طرح ادامه پیدا کرد تا آنکه کم‌کم تمام دانش‌آموزان در سراسر کشور چه آنها که در مدارس روزانه تحصیل می‌کنند و چه آنان که در شبانه‌روزی‌ها درس می‌خوانند تحت پوشش شیر مدرسه قرار گرفتند؛ حتی در این طرح فرقی بین دانش‌آموزان محصل در مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

بر اساس این طرح مقرر شده بود که بین دانش‌آموزان 70 نوبت شیر در طول سال تحصیلی توزیع شود اما این میزان طی سال‌های گذشته همواره کمتر از این میزان بود و در نهایت طی دو سال گذشته قطع شد.

انتهای پیام/