واکنش معاون وزیر آموزش و پرورش به حذف نام شهدا از کوچه‌ها؛ شهدا به ملت ایران‌ عزت دادند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مجتبی زینی‌وند صبح امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ مهر و ایثار در مدرسه متوسطه دوره اول خیرساز بی‌بی فاطمه مهدوی کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و معلم اظهار داشت: نام کوچه‌هایمان را به نام شهدا مزین کردیم تا زمان گرفتن نشانی منزل بدانیم از جانفشانی شهداست که امروز به مقصود می‌رسیم.

وی با بیان اینکه بریده باید دستی که بخواهد نام شهدا را از کوچه‌هایمان حذف کند گفت: هویت واقعی ما شهدایند و آنها هستند که به ما عزت دادند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز در مدرسه‌ای در کرمان زنگ مدارس نواخته شد که توسط خانواده شهید ساخته شده است افزود: امروز را با نام خدا و به یاد شهدا آغاز می‌کنیم تا سال تحصیلی سرشار از موفقیت و معنویتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس بزرگداشت ملتی است که با ایثار و ازخودگذشتی این کشور را حفظ کرده و برای استقلال و امنیت کشور عزیزترین سرمایه خود را دادند گفت: دانش‌آموزان با تدین و درس خواندن می‌توانند خون شهدا را پاس بدارند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه خداوند در تمام آیات دو صفت رحمان و رحیم را برای خود ذکر می‌کند افزود: خداوند بخشنده است و انسانی که در راه خدا می‌بخشد و انفاق می‌کند خودش را به صفت الهی متصل کرده است.

وی با بیان اینکه آنچه در این دنیا ماندگار است کارهای خیری است که انسان‌های نیکوکار انجام می‌دهند گفت: ساخت مدرسه در راستای مبارزه با جهل و ناآگاهی است که اسلام بر آن تاکید دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آنچه که در این دنیاست از بین رفتنی است و تنها کار خیر است که برای ما می‌ماند افزود: از آنچه که دوست دارید ببخشید تا مورد عنایت خداوند قرار بگیرید.

وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی یک اتفاق زیبا و یک عمل بسیار پسندیده برای جاودانه شدن است گفت: امروز داشتن جامعه توسعه‌یافته و قدرت علمی مستلزم ساختن انسان‌های با مهارت و دارای توانائی‌های فردی و اجتماعی در کلاس درس است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه توسعه پایدار فرهنگ محور است و هر توسعه‌ای نیازمند فرهنگ انجام کار است افزود: اگر قرار است کشور ما توسعه پیدا کند باید از مسیر آموزش و پرورش بگذرد و غیر از این نمی‌شود.

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *