پیام رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 99-98

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید 99-98 پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در متن پیام علی ذوعلم آمده است:

بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم

… وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ…

شروع سال تحصیلی و نخستین روز مهرماه سرآغاز تجدید حیات آموزشی و تربیتی و نوید بخش حرکتی جدید درمسیر پیشرفت و تعالی کشور است. در این روز، جامعه ما شاهد شور و نشاطی تازه در بین نوجوانان و جوانان و مجاهدتی دوباره توسط معلمان دلسوز و متعهدی است که با تلاش علمی و تربیتی خود گام دیگری را برای زمینه سازی رشد و تعالی نسل آینده فراهم می سازند.

امسال نخستین مهر چله دوم انقلاب اسلامی برای همکاران و مسئولان خدمتگزار در بخش های مختلف در آموزش و پرورش، فرصتی است در جهت بازخوانی آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و تبیین عمیق و نهادینه سازی آن در محیط مدرسه و در جان و دل دانش آموزان.

آزادی، اخلاق، معنوّیت، عدالت، عقلانیّت، عزّت، استقلال و برادری، آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی ای است که هرچند با مجاهدت و ایثارگری شهدای عزیزمان و با هدایت امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در طول چهل سال گذشته بسط و نضج داشته است ولی در گام دوم انقلاب اسلامی بیش از گذشته باید سرلوحه حرکت تحول نظام تربیتی ما قرار گیرد. اینجانب ضمن تشکر و تقدیر از همکارانم در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که با تلاش خود، برنامه و متون درسی را – به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام آموزش و پرورش – آماده می کنند و در اختیار دانش آموزان قرار می دهند، از معلمان فرهیخته و مدیران دغدغه مند درخواست می کنم حداکثر تدبیر و تلاش خود را در جهت ارتقاء بهره وری متون آموزشی در مسیر یادگیری دانش آموزان و مصون سازی مدرسه از مداخلات غیر علمی، مبذول دارند و توفیق الهی را برای همه همکاران  ارجمند و دانش آموزان عزیز از خدای متعال خواستارم.

علی ذوعلم

معاون وزیر و رئیس سازمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *