ماجرای ساخت و ساز مدارس سیل زده لرستان به سرانجام رسید؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آثار تخریبی سیل شدید استان لرستان، مدارس این منطقه را هم تحت تاثیر قرار داد و حالا در آستانه شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های درس نگران هستند هرچند به گفته آموزش و پرورش و نوسازی مدارس هیچ دانش‌آموزی از مهر ۹۸ بدون مدرسه نیست.

با وجود این اظهارات خبری از آماده نبودن مدارس یکی از روستا‌های لرستان در منطقه پلدختر مطرح شد، موضوعی که اوضاع را کاملا عکس اظهارات مسئولان مربوطه نشان داد، البته پیشتر هم چنین شائبه‌های برای یکی دیگر از مدارس این منطقه مطرح شده بود.

در تشریح علت آماده نبودن مدرسه زینب کبری، محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی مدارس لرستان علت آن را جانمایی نامناسب مدرسه دانست و گفت: در مناطقی که بستر مناسبی برای ساخت مدرسه وجود ندارد، ترمیم یا ساخت مدرسه جدید نداریم و آن را به منطقه جدید منتقل می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه ۴۲۳ مدرسه در استان تخریب شده است، گفت: ۲۳۲ میلیارد تومان برای ساخت این مدارس تامین اعتبار انجام شده است.

به دنبال این موضوع همچنان نگرانی‌هایی بابت شروع سال تحصیلی از سوی برخی دانش‌آموزان منطقه آن هم در چند قدمی ماه مهر وجود دارد.

 

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این مورد به خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: علت آماده نبودن مدرسه در برخی روستا‌های لرستان موقعیت نامناسب این مدارس بوده که متاسفانه در سال‌های گذشته رعایت نشده است، در منطقه‌ای که روستا بعد از سیل کاملا از بین رفته است، ساخت مدرسه در مکان ناامن اننجام نمی‌شود.

او ادامه داد: در مواردی که مدرسه روستایی ساخته نشود، فضای جایگزینی در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند، در زمینه تجهیز مدارس هم وارد عمل شدیم و نهایت تا هفته اول مهرماه به طور رسمی مدارس جدید آغاز به کار می‌کنند و نکته قابل توجه ساخت اصولی مدارس جدید با رعایت مواردی از قبیل جانمایی و ساخت و ساز با سازه صنعتی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *